Smokk

Frk. Gamlemor

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Når storebror var liten tok han smpkk med det samme. Det var veldig greit for da var han så lett å roe uten pupp.

Lillesøster er ikke like overbevist om at smokk er ok. Av og til tar hun den, men som regel blir den spyttet ut.

Vi har prøvd mam og avent. Føler hun liker avent sin best..

Ser det finnes mange merker, og kanskje noen av dere har erfaring om hvilke som bør testes?
 
Prøvd natursutten som de selger på apoteket? Jenta vår tar ikke smokk, med unntak av denne!
 

Vedlegg

  • Screenshot_20200611-231207_Chrome.jpg
    Screenshot_20200611-231207_Chrome.jpg
    18,1 KB · Visninger: 13
Hvor får man tak på denne?

Takk for tips!

det kommer nok litt ann på hvor du bor. De har det i mange Nisje butikker ( altså typisk mondre barnebutikker hvor ofte har endel merkeklær etc. Ellers er det et stort antall som selger det over nettbutikk. Så det er bare å google så finner du en nettbutikk:)
 
Vår tok kun suavinex sin prematur/nyfødt. De har to ulike tupper. Anbefaler å forsøke begge :)
 
Min bruker ikke smokk. Ikke førstemann heller. Er muligens litt mer jobb nå i starten i og med at de må finne roen på annen måte - men deilig på sikt. Så slipper man avvenningen ;-)
 
Min bruker ikke smokk. Ikke førstemann heller. Er muligens litt mer jobb nå i starten i og med at de må finne roen på annen måte - men deilig på sikt. Så slipper man avvenningen ;-)
Det er bare om kvelden jeg skulle ønske hun tok smokk. Jeg føler meg veldig alene om legging på kvelden. På dagen kan jeg amme også gi henne videre så sovner hun I vognen. Men på kvelden da er der kun pupp som gjelder. Og jeg blir sprø av at vi ikke kan dele på det... Men satser på det blir bedre når hun begynner å spise litt annet enn pupp..
 
Har samme problemet. Her tar verken guttungen smokk eller flaske. Kan bli små gal til tider
 
Har samme problemet. Her tar verken guttungen smokk eller flaske. Kan bli små gal til tider
Hun tar heldigvis flaske... Du har min fulle sympati!

Missforstå meg rett, det er koselig å amme og jeg nyter tiden med baby. Men det hadde vært deilig med en fri kveld en gang i blandt ❣️

Men satser på at det løser seg snart, om hun tar sutt eller ikke så er det jo en begrenset del av livet mitt hun er baby uansett ❤️
 
Hun tar heldigvis flaske... Du har min fulle sympati!

Missforstå meg rett, det er koselig å amme og jeg nyter tiden med baby. Men det hadde vært deilig med en fri kveld en gang i blandt ❣️

Men satser på at det løser seg snart, om hun tar sutt eller ikke så er det jo en begrenset del av livet mitt hun er baby uansett ❤️
Jeg skjønner deg veldig godt. Noen ganger kunne jeg tenke meg og kunne dra bort uten og må stresse hjem pga han må ha mat. Da kunne faren blitt litt bedre kjent å.
 
Jeg skjønner deg veldig godt. Noen ganger kunne jeg tenke meg og kunne dra bort uten og må stresse hjem pga han må ha mat. Da kunne faren blitt litt bedre kjent å.
Jeg kan jo oppdatere med at hun plutselig ikke vil ha flaske heller... Så nå har vi innført daglig flaske igjen, for jeg vet jo at hun kan. Og om 14dager skal jeg tilbake på jobb...
 
Back
Topp