Smokk?

bea_84

Betatt av forumet
Oktoberfruene 2018
Hei, sønnen min er 3 dager i dag. Ammingen går forsåvidt greit. Men jeg er usikker på om jeg skal legge han til hver gang han virker søkende. Har gjort det men nå virker det som han ikke alltid spiser men kun har ett pattebehov. Er det da innafor å gi smokk?
 
De første ukene, og spesielt de første dagene, hadde mini stort sugebehov. Han lå inntil meg, med hud mot hud og teppe over oss begge hvis det var for kaldt. Og han var mer eller mindre på puppen hele tiden. Han trengte mye nærhet og ble ikke rolig før han var på meg. Ta han var en uke gammel prøvde vi smokken, og det gikk med første forsøk, og da lå han med den oppe på meg oftest. Men det hjalp å gi han sutt fordi da ble jeg ikke så sår
 
Hei, sønnen min er 3 dager i dag. Ammingen går forsåvidt greit. Men jeg er usikker på om jeg skal legge han til hver gang han virker søkende. Har gjort det men nå virker det som han ikke alltid spiser men kun har ett pattebehov. Er det da innafor å gi smokk?

Det går an å teste smokk, men det som er greit å vite er at de første 4 ukene ish etableres din melkeproduksjon for hele ammeperioden, derfor kan mye smokk rett og slett ødelegge for å få nok melk om du er riktig uheldig (det er ulikt hvor mye stimulering den enkelte mor trenger for å få nok produksjon, det er umulig å vite på forhånd) - det går an å korrigere senere, men det krever mye jobb. Men for mange går det jo såklart bra å gi smokk så tidlig :)
 
Back
Topp