Smokk

Babyinov16

Flørter med forumet
Skal dere introdusere smokk for babyen? Eventuelt når? :)

Ja det skal vi.
Har med på sykehuset :p

Litt usikkre, han blir født med spalte så har egentlig lyst til å ikke gjøre det siden han ikke kan få bruke det de 2 første ukene eter opperasjonene, men så er det vist veldig vanlig at spaltebarn har ekstra stort sugebehov så kan hende vi må rett og slett.

Sist begynte vi med smokk ved 2-3 mnd alder. Skal man amme burde man ikke introdusere smokk (eller flasker) før ammingen siter hos både mor og barn :)

Ya, vi og skal ha med smokk til sykehuset. Livet blir så mye enklere med smokk. Introduserer det med en gang, ellers kan de nekte å ta den ved senere anledning

ja. Vi hadde med på sykehuset sist og har funnet den frem til å ha med denne gangen også :) Er ikke kokt enda, men det tar jeg når det nærmer seg :)

Tror nok jeg vil prøve ut smokk ja, men kommer til å vente med det til amminga går helt som den skal:) så får jeg jo se om lille vil ha den da:p

Ja, tar med på sykehuset men ser an ammingen. Eldste ville ha, yngste ikke. God erfaring med begge deler. :)

Vi begynte med det da vesla var cirka 2 uker, kunne begynt med det før, men som førstegangsmor var det "viktig" å følge rådene om å få ammingen på plass først. Men du verden så godt det var da hun begynte å ta smukk, så kommer til å ha den lett tilgjengelig denne gangen :)

Kommer ikke til å ta med på sykehuset. Tar det heller etterhvert om behovet melder seg. Storesøster ville ikke ha smokk

Skal dere introdusere smokk for babyen? Eventuelt når? :)
Dette har jeg også lurt på :) Har veldig lyst til at babyen skal ta sutt. Tar med på sykehuset i tilfellet og ser det kanskje litt ann i forhold til hvordan ammingen går?

Tror jeg blir å prøve uten denne gang fordi jeg alltid har slitt med for lite melk. Men den blir å ligge på lur :)

Jeg har hatt tre barn med stort sugebehov og selvom jeg har hatt mye tid for meg selv i og med at de har kunne lagt i lekegrind kurv og vogn og sovet i flere timer, så tenker jeg at jeg kommer likevel til å prøve å gi de smokk denne gangen. Jeg vet jo at de tar den til slutt om de bare "må" og skjønner hvordan det skal gjøres :-) Klart de skal få kos og kjærlighet fra meg når de måtte ønske men i og med at jeg har tre barn til så er det ikke en selvfølge at jeg hele tiden kan ta de to små, selvom pappaen er god han å så vil jeg likevel de skal kunne lære seg å ta smokken fra dag en. Visst de er veldig små så er det jo noe de kan hjelpe meg med på sykehuset også. Sjansen er jo stor for at jeg kanskje må pumpe å gi fra dag en og ikke amme, men det er sånn jeg tar på sikt og når de er her :-) Vil unngå tillegg om det er mulig men på barsel får de jo uansett dette visst de er under 3 kg og da må de jo også ha mat hver 3 time :-)

Vil unngå tillegg om det er mulig men på barsel får de jo uansett dette visst de er under 3 kg og da må de jo også ha mat hver 3 time :-)

Hvorfor får de det om de er under 3 kg? Har det noe med at det er tvillinger, eller gjør de det uansett hos dere?
Hverken tillegg eller mat hver 3. time ble praktisert med frøkna her ihvertfall

Tar med på sykehuset så ser vi an behovet og hvordan ammingen går:)

Jepp. Tar med i fødebagen :)

Back
Topp