Smokk!

Bokstavkjeks

Gift med forumet
Januarskatter 2015
Desemberskattene 2014
Sommerfuglene 2017
Mye prat om smokk nå om dagen. Hvor lenge har dere tenkt å la barna ha smokk?:) med tanke på språkutvikling og tenner
 
Eldste var 2 år. Det synes jeg var for sent. Hadde minste brukt det hadde jeg nok ikke ventet stort lenger. De mister det største sugebehovet ved 4 mnd. Bare å ta kampen en dag dere begge har fri. De har kjærlighetssorg bare en dag eller to. Lykke til:)
 
Okei for nå er hun jo 14 mnd, så ok å ta kampen så tidlig?:) hvordan tar man den kampen når man ikke kan snakke om det? Hun sovner jo ikke uten
 
Lurer på å ta den kampen snart eg å. Men gruer meg å venter til gubben kommer hjem igjen om 4 uker hvis eg ikke har mistet motet :p
 
Eldste brukte bare til soving fra han var 6 mnd. Og til soving brukte han så lenge han sov på dagtid, til 3,5 år. Det var ikke noe problem
 
Adelen her bruker kun smokk når hu sover. Så stresser ikke med det å slutte. Men alikevel så tenker jeg jo over det. Passe på at det ikke sklir ut.
 
Hihi, her jobber vi enda med å få snuppa til å TA smukk.. :) Hadde vært deilig å kunne roe henne med smukk i stedenfor pupp når hun våkner om natta ;-) De siste dagene har det hendt hun har sovnet med smukk i munnen, til stor glede for mammaen.. Eldste sluttet da hun var 3,5 år, mellomste da han var 2.
 
Her er det kun smokk når hun sover og vi stresser ikke med det. Hun har fin tannstilling og tar heller smokk enn tommel :)
 
Tannlegen sa til oss at de burde slutte med smukk innen de var 4 år for ikke å utvikle uheldig tannstilling. Før den tid var det ikke så farlig i følge henne.
 
Back
Topp