Smokk

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Alle mine tre har brukt smokk, men jeg har aldri hatt den med på sykehuset. Det skal jeg nok ikke denne gangen heller, men at vi vil bruke smokk etterhvert ser jeg ikke bortifra.

Snuppa vi har fra før bruker smokk, men kun når hun skal sove :) hun er 14 mnd. Driver å skal slutte med den helt nå :)
Tenker at det sikkert er en lur tid å slutte på, liksom før de får et for uttrykt kjærlighetsforhold til den. Så kan de heller få andre overgangsobjekter, som ikke forstyrrer tannstilling eller språkutvikling :p

Lillemor fikk smokk så fort vi kom hjem fra sykehuset :) det funka for oss:)

På min første hadde jeg bunkret opp med smokker i alle fasonger og av forskjellige materiale. Men ungen dytta de ut, en etter en. Jeg hadde en liten drøm om en "søt smokkunge" (det er jo søtt å se dem når de suger på smokken, så den går litt sånn ut og inn, opp og ned). Men nei... Heldigvis tok hun ikke tommel heller, så her ble det faktisk ingenting. Og da mine BIM-venninner strevde med å avvende sine barn med smokk, så var heldigvis ikke det noe jeg trengte å tenke på. :)

Her fikk vi beskjed på sykehuset om å gi smokk for å stimulere sugerefleksen etter de hadde klipt stramt tungebånd. Tar nok med smokk sånn i tilfelle vi trenger den på sykehuset.

Jepp!! Sist slet jeg med at hun brukte meg som smokk i 3mnd. Var redd for å ødelegge sugeteknikken, men etter en uke var jeg mer redd for å ødelegge ryggen min :)

Jeg har i utgangspunktet lyst til å unngå smokk. Håper å kunne amme og at babyen ikke trenger noe annet i tillegg. Men vet aldri hvordan hverdagen blir. Uansett blir ikke smokk gitt før ammingen er skikkelig på plass.

Den tanken har ikke slått meg en gang.. Jeg er bekymret for amming, førstegangs, så burde vel få på plass det først ihvertfall.

Ja den skal på plass så fort som mulig!
Snuppa tok ikke tutten før vi sluttet med ammingen og jeg satt time etter time etter time med en unge hengende på puppen!
Me too!!! Så her blir det smokk på sykehuset!

Jeg kommer til å ha med smokk på sykehuset på grunn av at jeg ikke er helt for det at babyen skal ligge til brystet hele tiden og gjøre brystene såre bare for kosen. Da er det bedre med en smokk. Jeg kan mye om amming pga jobben min så amme skal jeg klare..

Hvis h*n vil ha smokk så blir det nok det. Tar med på sykehuset, bedre å ha den og ikke bruke den enn ikke å ha den og trenge den :)

Ja, kommer til å ha med! Men førstefødte så tok han ikke puppen føre han knakk koden med og sutte på tutten :) Han hadde ett enormt suttebehov også :)

Vi tar nok med, men ikke sikker på om jeg skal bruke det helt fra starten. Tenker bruke suttebehovet for å få i gang melka først. Sleit veldig med amming sist, og skal gjøre alt jeg kan for å for at det skal gå denne gangen. Men har tenkt å bruke smokk, altså!

Back
Topp