Smokk

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kine

Guest
:)
Har dere planer om å la lille begynne med smokk?

Ja! De to første hadde enormt sugebehov, så smokk må til for unngå at brystvortene faller av ;P

Planlegger ikke noe, da ingen av mine 2 første ville ha den:-) ikke brukte de fingre heller, så behovet var ikke der. Så slike ting planlegger jeg ikke, men de får om behovet er der å vil ha den :-)

Kommer til å ha smokk liggende så får vi se om h*n ønsker det og har behov for det :)

De sies jo att smokk gir forvirring .
Nr 1 fick smokk. Nr 2 ville ej ta smokk, tog ikkje finger heller.
Så nr3 har ikkje tenkt på då mye . Tar det som de kommer

Ja! Gull verdt for såre pupper i starten. Og senere på natta.. Men er ett styr og slutte med da:p

Ja, håper h*n vil ta smokk. :)

Hovedsaklig fordi jeg selv suttet på tommelen og ikke sluttet før jeg var 12. :eek: :p Smokken kan man iallfall ta fra ungen når de skal slutte med den. :p

Men det var utrolig godt med smokk når puppene var såre og ungen hadde enormt sugebehov, og da hun hadde kolikk. Gull også som en "muteknapp" på reise etc :p

Forskning indikerer også at smokkebruk kan forebygge krybbedød, så om babyen vil ha smokk er det bare en ekstra bonus. :)

Ja, men det anbefales ikke å begynne med smokk før ammingen har kommet skikkelig i gang, så første uka blir nok uten. Begge mine har tatt smokk, og det har gått helt fint. :)

Ja, men det anbefales ikke å begynne med smokk før ammingen har kommet skikkelig i gang, så første uka blir nok uten. Begge mine har tatt smokk, og det har gått helt fint. :)
Et vennepar av meg fikk samme tips og ventet i 1 uke før de begynte med smokk. Da ville ikke jenta ha den lengre og de var uheldige med kolikkbarn i tillegg.

Vi kommer til å begynne med smokk fra dag 2 og heller kutte ut om det er problemer med amming.

Back
Topp