Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
11 dager gammel, begynte så vidt i forigårs etter klarsignal fra jordmor og helsesøster. Noen ganger er den god å sutte på, andre ganger må det pupp til
Vi har vært innlagt på sykehuset en stund, og der brukte de smokk for at skulle få tilfredsstilt sugebehovet(han fikk mat i sonde)... Nå når vi hjemme bruker vi litt smokk om natta for at han skal roe seg etter amming!! Han er 3 uker
Vi begynte når han va 2 daga gammel. Han va ikke nokka interessert i den til å begynne me. No e han 4 uke snart å han bruke den bare av og til når han har den suge trangen. Fikk beskjed hos jordmor å helsesøster at han ikke skulle bruke mæ som sutt...
Fikk beskjed om å vente til han var 2u for å ikke ødelegge ammingen. Men ammingen gikk fint og siden mini hadde et enormt sugebehov klarte vi ikke å motstå fristelsen etter en uke. Helt fantastisk! Ikke alltid han vil ha den men den gjør underverker på stellebordet og om natten når han er sutrete og ingenting hjelper.
6 dager gammel. Var så redd for å begynne for tidlig pga det alle sier om sugeforvirring, men her opplevde jeg at hun tok puppen kjempelett etter at vi begynte med smokk og flaske. Hun tar kun NUK-smokk da, og vil kun ha smokken når hun holder på å sovne. Hvis jeg gir den til henne når hun er lys våken så brekker hun seg
Her nekta prinsessa å sove uten smokk fra første stund, etter 8 utmattende timer med enten skriking eller en lillefinger i munnen på vesla kom heldigvis mormor me smokkene jeg hadde lagt igjen hjemme...
Her begynte vi å tilby smokk forrige uke, rett før han var tre uker gammel. Men han synes ikke det er noe særlig stas, har vel tatt den ca tre ganger til sammen og da bare i noen minutter av gangen.
Hun var vell rundt 1-1,5 uke når vi prøvde første gang. Har den ikke lenge i munnen, og ikke alltid den hjelper liker puppen best hun er rett over 2 uker
Begynte vel litt og litt fra fjerde dagen, hun greide ikke holde tak i den lengre enn et minutt i gangen i begynnelsen men har blitt flink nå (fire uker gammel) Hadde ikke tenkt å begynne så tidlig men hun hadde et så stort suttebehov at jeg ikke visste min arme råd med såre bryster. Hun liker smokken, men merker den ikke stiller opp mot puppen så den er bare akseptert om hun ikke er sulten i det hele tatt