Smokk?

lizzed

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Novemberlykke 2018
Når begynner man? Når er ammingen "vel etablert"? Hvor seint er for seint? Hvordan introduseres den?

Her fikk han smokk på 3. døgnet. Han tar den hovedsaklig på dagtid for å prøve å gjøre intervallene mellom ammingene på dagtid litt lenger enn 30 minutter :P Sover stort sett uten smokk og sovner også uten.

Her fikk han smokk på 3. døgnet. Han tar den hovedsaklig på dagtid for å prøve å gjøre intervallene mellom ammingene på dagtid litt lenger enn 30 minutter :P Sover stort sett uten smokk og sovner også uten.
Samma her :p greit få litt lenger intervaller mellom amminga :p hjelper å gå tur her også, da sover han litt uten sutt ;) :p

Samma her :p greit få litt lenger intervaller mellom amminga :p hjelper å gå tur her også, da sover han litt uten sutt ;) :p
Åh, her er han til og med våken uten å gråte når vi går tur <3

Hun fikk smokk etter ca en uke og det var herlig. Nå kan jeg "kjøpe" meg litt tid om morgenen osv når hun blir urolig før ammingen slik at jeg får gått på do osv før hun begynner å skrike etter mat. I tillegg har det hjulpet veldig på sutte behovet slik at jeg slepper de ammingene som varer 60-90 minutt fordi hun bare vil sutte. Hun roer seg veldig godt med smokken :)

Vi gav smokk etter 5 dager, da jeg følte jeg hadde kontroll på ammingen.
Fikk da store problemer for hun ville ikke lenger gjøre sin "jobb" under ammingen. Ble rasende fordi hun ikke fikk puppen i munnen like lett som smokken. Et par dager kunne vi bruke 30min før hun begynte å spise, for hun var så sint.
Vi valgte å legge bort smokken igjen, og etter et lite døgn gikk amminga bra igjen :)

Her begynte vi etter dag 5 og hun tar den veldig greit. Ammingen går fortsatt fint:)

Vi ga den på sykehuset på dag 3. Lillemor var tydelig mett, men trengte å suge, sugde på fingeren til mannen. Tenkte da at en smokk er mer hygienisk. Angrer ikke. Melka mi var godt i gang og vi fikk ingen problemer.

Ventet 8 uker med storebror noe som var alt for lenge for puppene mine.

Hvor ofte ammer du? I og med at du bruker smokken for å kjøpe litt tid ;)
Varierer veldig, men er han våken vil han gjerne spise hver time. Så med smokken kan vi få til intervall på 1 1/2 til 2 timer. Nå sover han store deler av natten også da ;)

Er så usikker jeg..Her ammer jeg ca hver 3-4 t.. men enkelte av dagammingene er opptil 3 timer lange.. dvs han har pause på 5-10 min innimellom for å rape eller jobbe med magen.. han sugr veldig bra, men har endel pauser når han ligger ved brystet også.. sover godt i egen seng i 3-4 t om natta og har ikke behov for puppen for å sovne.. kan godt hende jeg klarer meg fint uten smokk - eneste jeger redd for er at jeg vil angre om noen uker og at han da absolutt ikke vil ta den..

Vurderer smokk snart her og. For at jeg skal få tid med storesøster. Men er så redd for at det skal ødelegge ammingen, som ser ut til å fungere denne gangen :-)

Er så usikker jeg..Her ammer jeg ca hver 3-4 t.. men enkelte av dagammingene er opptil 3 timer lange.. dvs han har pause på 5-10 min innimellom for å rape eller jobbe med magen.. han sugr veldig bra, men har endel pauser når han ligger ved brystet også.. sover godt i egen seng i 3-4 t om natta og har ikke behov for puppen for å sovne.. kan godt hende jeg klarer meg fint uten smokk - eneste jeger redd for er at jeg vil angre om noen uker og at han da absolutt ikke vil ta den..
Sånn var barn nr 2 her også, og guri som jeg angret på at vi ikke introduserte henne for smokk tidlig ;) hun ville da ikke ha noen smokk, og det var slitsomt etterhvert når hun endret sove/spise mønsteret sitt litt ;)

Vi har tenkt å prøve smokk til han, men vil vente til han er en-to uker så jeg er sikker på at ammingen er heeeeelt på plass :)

Back
Topp