Smokk

AnnLykkelig

Juni12s Inkluderende
VIP
Aprilbarna`15
I dag er snuppa 8 dager gammel og vi prøver smokk for første gang! Hun har plutselig suttet på en finger rett som det er, så erstatter heller det med smokk! Så langt tar hun den med varierende suksess :p Noen ganger smatter hun ivrig i vei, mens andre ganger brekker hun seg og spytter den ut :p

Andre som har gitt smokk enda?

Vi har også gitt smokk. Vår er veldig ivrig på puppen og vil helst sove med den i munnen, så da har det blitt smokk noen ganger.

Gutten vår fikk smokk igår. ;) Ikke alltid han vil ha den, men som regel går det fint. Han fikk plutselig større sugebehov, og det er enklere å gi smokk enn å være lenket til babyen via lillefingeren eller pupp. ;) Han er seks dager gammel i dag. Storesøster var fire dager da hun fikk.

Hun tok den de første dagene, men nå vil hun hverken ta smokk flaske eller noe.. Hun vil ha ekte vare hun ;) skulle ønske hun kunne sovnet med smukk iblant!

Smokk skal min ha, bare han kommer seg ut :P nesten så jeg tenker å ta en med på fødestuen. Blir å se det litt an i forhold til sugeteknikk på puppen, men smokken skal introduseres så fort som mulig =)

Smokk fikk hun da hun var 5 dager gammel.. Har et ekstremt sugebehov og jeg orker rett og slett ikke ha hu sugende på puppene hele kvelden fra 8 til 12 !! :o

Hun får den også når vi skal stelle for da blir hun noen ganger litt hysterisk! Hun brekker seg noen ganger av den...

Er det flere som har urolige babyer på kvelden? Min sover stort sett hele dagen.., men om kvelden er hun lys våken!! Og da vil jo jeg sove!

Min minste tok ikke smokk. Har tommelen som er veldig kos da. :-)
Kanskje ikke helt gunstig men. Ja, ja. :-)

Vi gav smokk 3. dagen fordi hun ville ikke roe seg, var mett og tørr. Sugde som rakkern på lillefingeren til sambo. Tok smokken med en gang.

Prøver å ikke bruke den mer enn vi må.

Vår lille har og fårr smokk :) Gitt han flaske litt innimellom, og da er han liksom ikke helt ferdig å suge selv om han har fått i seg det han skal av melk, så da funker smokken veldig fint :)

2 dagen på barsel fikk frøkna her smokk og tok den med en gang når nr 2 ventes nå skal det absolutt has med smokk på barsel igjen

Back
Topp