Smokk

mahe89

Forelsket i forumet
Februarlykke 2015
❤ Juliskattene 2018 ❤
Dere som har hatt med smokk til babyen på føden; hvor lang tid i forveien kokte du de? Har lyst og ha med en tilfelle det blir behov. Greit å ha den vaska og klar da :-)

Jeg har ikke født enda, men har en sånn smokk som man sterilierer i boks i microen. Den tok jeg i microen for sikkert to uker siden og la i fødebagen. Tenkte at det var greit? Den er sikkert ikke steril fortsatt, men den er jo ren? Og det er jo ikke sterilt i munnen, selv ikke på en baby? Eller må jeg sterilisere den på ny kanskje? Hmm.. :)

Jeg har ikke født enda, men har en sånn smokk som man sterilierer i boks i microen. Den tok jeg i microen for sikkert to uker siden og la i fødebagen. Tenkte at det var greit? Den er sikkert ikke steril fortsatt, men den er jo ren? Og det er jo ikke sterilt i munnen, selv ikke på en baby? Eller må jeg sterilisere den på ny kanskje? Hmm.. :)

Nei, tror ikke du trenger det! :) Visst du er i tvil når du kommer på sykehuset så kan du jo bare spørre - så koker de den sikkert for deg om det trengst! :)

Har ikke svar på spørsmålet ditt - men lurer på: hvorfor vil du ha med smokk på føden?

Jeg kokte de for sikkert sånn tre uker siden. De trenger ikke være sterile, bare rene, så det går nok fint. :)

Jeg tar med smokk fordi jeg vil ha tilgjengelig hvis det blir behov for det. Baby skal få die så mye den vil, men noen babyer har så stort sugebehov at de sliter med å sove uten noe å sutte på. Storebror fikk smokk under 12 timer etter fødsel siden han lå på intensiven. Har aldri hatt problemer med suge forvirring.

Har ikke svar på spørsmålet ditt - men lurer på: hvorfor vil du ha med smokk på føden?

Plutselig er det behov for det, vil bare være forberedt. Men kommer nok til å bruke puppen som smokk, forhåpentligvis :-)

Takk for svar! Da koker eg opp noen smokker og brystskjold, så er eg forberedt ;-)

Back
Topp