Smokk

Loca79

Gift med forumet
Januarskatter 2015
Sommerfuglene 2017
Hvor lenge brukes de før de byttes ut??:)

Har 8-10 stykk og jeg koker de med jevne mellomrom så kommer nok ikke til å bytte de ut før hun skal over på de som er hakket større så lenge de er hele og fine (bruker mam)...

Bytter de hver 3 måned

De kokes, bytter hvis den ser slitt ut. Har sikkert 20 smokker og de har storesøster på ett år brukt også...

Det står vel i pakningsvedlegget på smokkene at de ikke skal brukes lengre enn 3mnd. Pga fare for at selve smokk-delen kan løsne. Ville ikke ha brukt de over et år i alle fall..

Kaste helt fine smokker etter 3 mnd? Net det gjør vi ikke. Lillesøster bruker de 0-6 mnd smokkene som 2010 gutten brukte når han var baby. Koker ihvertfall 1 gang i uka og drar godt i smokkene og sjekker etter hull/slitasje :)

Ca tre mnd. Jeg har tre stk som byttes på. Fra de tidligere barna husker jeg at jeg ble sløvere med å bytte dem etter som barna ble eldre... :-)

Kaste helt fine smokker etter 3 mnd? Net det gjør vi ikke. Lillesøster bruker de 0-6 mnd smokkene som 2010 gutten brukte når han var baby. Koker ihvertfall 1 gang i uka og drar godt i smokkene og sjekker etter hull/slitasje :)

På eget ansvar.. :) 3 mnd er kanskje en grense de har satt for å være sikret mot søksmål o.l om smokken skulle løsne - altså kanskje litt vel i overkant.. men å bruke 4 år gamle smokker ville jeg aldri i livet ha funnet på. Men du gjør jo selvsagt det du mener er best.. Bra at du sjekker de i alle fall :)

Back
Topp