Smokk

Har brukt siden hun var ca ei uke å ammingen fungerte, er ett stort suttebehov her også:)

Prøver, men han blir så fryktelig fornærmet. Når jeg tenker etter så har det vært det samme med de 3 siste :P
Mener å huske de var noen mnd før de endelig godtok smokken.

Begynte forrige veka, då ho va to veke. Ho tok an me ein gong og kose seg me an,men helst på kveld/natt.. :-)

Her fikk hun tutt samme dag som hun ble født.. Hadde ikke melk før en uke etter fødsel forrige gang og ble da så sår av sugingen, så begrenset hvor lenge hun fikk ligge inntil denne gang og ga tutt istedenfor.. Tok ca en uke denne gang også, men ingen problem med ammingen når melken kom i gang :) Hun tar både tutt, flaske og pupp :)

Her vil hun ikke ha den. Blir lynendes forbanna hvis vi prøver. kun pupp som gjelder....

Lurer litt på om jeg skal prøve å gi lillemor smokk. Hun er en uke i dag. Hun gaper og spiser på hendene sine hele tiden, selvom jeg gjerne nettopp har gitt henne mat, og når jeg da legger hun til igjen går det bare et par minutter før hun sovner, så hun er jo tydeligvis ikke så sulten. Men er så redd for å ødelegge for ammingen igjen. Ammer med skjold fordi hun ikke ville suge uten etter at jeg hadde brukt det et par ganger, i begynnelsen var det et mareritt, vi får det mye bedre til nå, men er fortsatt ikke helt 100 prosent. Så er så redd for at det skal bli vanskelig igjen hvis jeg gir hun smokk..

Lurer litt på om jeg skal prøve å gi lillemor smokk. Hun er en uke i dag. Hun gaper og spiser på hendene sine hele tiden, selvom jeg gjerne nettopp har gitt henne mat, og når jeg da legger hun til igjen går det bare et par minutter før hun sovner, så hun er jo tydeligvis ikke så sulten. Men er så redd for å ødelegge for ammingen igjen. Ammer med skjold fordi hun ikke ville suge uten etter at jeg hadde brukt det et par ganger, i begynnelsen var det et mareritt, vi får det mye bedre til nå, men er fortsatt ikke helt 100 prosent. Så er så redd for at det skal bli vanskelig igjen hvis jeg gir hun smokk..
Jeg måtte over på skjold etter en uke, og noen dager senere tipset de om å prøve sutt fordi sugebehovet var så stort. Hun ville i begynnelsen ikke slutte med skjold og nektet å ta riktig da jeg ville slutte med skjoldet igjen... Men etter noen uker var hun blitt større i munnen og fikk mye riktigere tak, og da gikk det greit å slutte med skjoldet selv om hun brukte sutt :) men er nok forskjellig fra barn til barn...

tok ganske mange uker før lille aksepterte sutten, og selv nå spytter den ut mange ganger :)

Den dagen vi kom hjem fra sykehuset ;-)

4 dager gammel.

Jeg måtte over på skjold etter en uke, og noen dager senere tipset de om å prøve sutt fordi sugebehovet var så stort. Hun ville i begynnelsen ikke slutte med skjold og nektet å ta riktig da jeg ville slutte med skjoldet igjen... Men etter noen uker var hun blitt større i munnen og fikk mye riktigere tak, og da gikk det greit å slutte med skjoldet selv om hun brukte sutt :) men er nok forskjellig fra barn til barn...

tok ganske mange uker før lille aksepterte sutten, og selv nå spytter den ut mange ganger :)

Okei, da tror jeg kanskje jeg skal begynne å prøve litt med smokk og se hvordan det går :D

Han fikk på sykehuset pga han hadde sonde første uke og enormt suge behov men var mett etter å ha blitt sondet. Nå - uten sonde og jeg ammer - vil han ikke ha tutt. Han spytter den bare ut igjen. Har opplevd 1 gang at han tok tutten. Ellers vil han helst ha pupp uansett om han er sulten eller ikke.

Ho var over 14 dager. Fikk ei ny jente etter ho fikk smokk. Sov mye bedre på natt. Ingen problem me amminga heller

Her fikk ho smokk når ho var 1 dag gammel. Ho sov ingenting på nettene på sjukehuset, hadde et enormt sugebehov. Ho tok smokken med en gang vi prøvde

Her e da ikkje problem :-) skjold og tutt om kvarandre! :p

Var på hs idag og fikk beskjed om at det var helt greit å starte med smokk nå. Gutten har gått opp ca 200 gram på seks dager, så amminger går hvertfall som den skal!

Fikk det i kuvøsen og avhengig siden

Back
Topp