Smokk

Her fikk han smokk i dag, 3 uker gammel :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

På sykehuset anbefaler de ikke at man gir smokk før ammingen er veletablert.
Okei, amming er helt klart veletablert så da var det ikke farlig at jeg akkurat ga hun smokk:) hu har et så enormt sugebehov! Gurimalla jeg orker ikke fungere som en smokk i 2 timer midt på natta haha å nå var vi på besøk hos folk å hu klikka hvis ikke hu fikk kose puppen :p

Ga smokk på sykehuset. Fikk passet påskrevet pga mitt valg, men når de har stort suttebehov og henger i puppen så og si hele tiden så er det godt med en pause og i tilegg trengte puppene det innimellom. De anbefaler å vente en stund med tutt til ammingen er på plass og for at babyen kan bli forvirret pga forskjellige sugeteknikker må tas i bruk som kan føre til at det er vanskeligere å komme i gang med ammingen. Det sies og at babyene kan legge på seg mindre ved bruk av tutt.

Introduserte nettopp smokken :o trodde virkelig jeg skulle klare å unngå det enda en stund til, men jeg har så vondt i brystvortene- og gutten våkner hver gang jeg løsner han fra brystet :/ han tok smokken og roet seg med en gang..:)

Hva gjør dere med hygiene på smokken? Altså med skylling, koking på nytt og oppbevaring og slikt? Koker dere èn av gangen eller fler å legger de et sted?

Okei, amming er helt klart veletablert så da var det ikke farlig at jeg akkurat ga hun smokk:) hu har et så enormt sugebehov! Gurimalla jeg orker ikke fungere som en smokk i 2 timer midt på natta haha å nå var vi på besøk hos folk å hu klikka hvis ikke hu fikk kose puppen :p
I know, det er super slitsomt. Jeg mistenker kolikk på denne ungen også, men litt tidlig å si enda.

Hva gjør dere med hygiene på smokken? Altså med skylling, koking på nytt og oppbevaring og slikt? Koker dere èn av gangen eller fler å legger de et sted?
Koker fler samtidig og har de i boksen som jeg kjøpte de i etterpå. Bruker mam.

Og hvor lenge bruker baby smokken før dere koker den på nytt? Hvis den ligger på nattbordet om nattan bruker dere bare den da eller skyller dere den før dere tar den i bruk igjen?:)

Okei hva kan jeg bruke når ikke jeg har en boks? Har for det meste nuk, en mam uten boks ..
Jeg har kokt andre ting også, som pumpe og sånn. Jeg har det i en ren boks dom detligger et rent kopphåndkle oppi og tar alt det nykokte oppi der og bretter håndkleet rundt.

Jeg koker de en gang til dagen. Jeg har de i en tupperwareboks.

Sniker fra november...

Mener å huske at mi søster sa smokkene blei ødelagt av tupperwarebokser..... Husker ikke heilt hva som skjedde men tror selve suttedelen gikk i oppløsning så bare vær litt obs på det :-)

Back
Topp