Smokk

Huleboer!

Juli 2013 og desember 2014❤
Juli13-jentene
Januarskatter 2015
VIP
Har dere gitt smokk enda? Hvor gammel var babyen da dere ga det første gang og hvor lang tid tok det før ungen klarte å ha den?

Gav vel når hun var to/tre dager :) hun sutter flittig på den nå, er 5 uker. Men den detter fortsatt ofte ut, så hun greier vel ikke helt å holde på den enda :)

2 uker, den detter ofte ut og tar en stund før han vil ta den :)

Ga smokk da vi kom hjem fra sykehuset, da var hun 1,5 døgn. Tok smokken kjapt. Er nå en uke og sutter godt på smokken samtidig som ammingen går veldig fint

Hun er 10 dager i dag og fikk prøve for første gang i dag. Ammingen er veletablert og jeg ser tegn på at hun har sugebehov når hun er mett....

6 dager tror jeg. Hun tok den ikke. Måtte jobbe med det.

2 dager, tok den med en gang og er flittig i bruk. Men det er bare MAM som går, glem Nuk og Avent :p

Fikk smokk 4 dager gammel og tok den med en gang. Kjøpte mam sin 0-2 mnd :)

Her ga vi smokk etter 4 dager. Han har et vanvittig sugebehov og brukte meg som smokk, dermed var valget enkelt. Han tok den med en gang. Har en smokk fra Nuk som er utrolig fint formet. Den er buet innover i underkant, så jeg ser for meg at den ikke legger så stort press på ganen.

Mi er ikke kjempe glad i smokk. Så hun får den kun hvis hun sutter på hendene sine. Da er det greit så slipper hun den etter kort tid og det er greit. Ellers hater hun smokk. Prøvde det fra rundt 2 uker. 4 uker nå snart.

3 uker idag og ikke prøvd enda, virker ikke som sugebehovet er så stort...

Ho var 4 timer gammel:-P Gav ho smokk rett etter amming for å få henne til å hvile seg en time før neste amming... Ho leita og sugde på alt mulig konstant, og barnepleieren stappa tommelen hennes i munnen. Da valgte jeg istedet å gi smokken, for vil ikke ha tommel-barn...

Nå er tullemor 5 dager, og vil av og til ha smokk etter amming, og av og til ikke. Sover stort sett uten om natta. Spiser godt også, så smokken har ikke tøyset til ammingen på noen måte.

Begynte litt når han var en uke, men nå vil han ikke ha den lenger :(

Litt før 2 uker. Får den bare etter amming. Og tar den ut når han har sovna :)

Han har veldig sugebehov, så ga ham da vi kom hjem fra sykehuset (dag 3). Heller smokk enn tott :)

Jeg ga smokk når han var en dag gammel, fordi han har et stort sugebehov og jeg ønsker ikke å bli brukt som smokk :)

Back
Topp