Smokk?

Sommerskatt

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Til alle dere som har født: Gratulerer damer! Sykt bra jobba! Og er det ikke sykt hvor forelsket man kan bli? :-)

Er babyen deres begynt med smokk? Hvorfor og evt, hvorfor ikke?

Jeg har ikke født men den ligger i fødebagen! Sist fikk jeg en skikkelig smokkebaby å hang i puppen hele tiden å hylgråt når han ikke hadde den, så det blir å prøve den også på sykehuse om jeg får en smokkebaby til så får jordmor osv mene akkurat hva de vil om den saken :p

Ammingen har gått utrolig fint her, hun hang omtrent i puppene 24/7, så derfor har jeg funnet frem smokkene.

Av og til vil hun ha og av og til ikke. :)

Hun bruker ikke smokken. Jeg tenkte å etablere amming godt først siden jeg hadde dårlig erfaringer på amming med første mann.

Jeg ga henne smokken en gang for å se om hun tar den i mot, men likte hun ikke. Hun spiser hver tre timer og føler ikke at hun bruker meg som smokken til nå. Da får jeg se om det blir behov for smokken senere.

Jeg introduserte smokk allerede etter ett døgn. Han sugde riktig fra første tak, så var ikke redd for at smokken skulle ødelegge. Datteren vår tok aldri smokk og det var utrolig slitsomt, så var veldig på at lillebror skulle ta. :)

Har prøvd for å se om hun tar den og det gjør hun. Ble litt frustrert når det ikke kom ut noe :P Hvordan introduserer dere smokk? Tenker å prøve mer neste uke.

Han får smokk av og til! Hvis han nettopp har spist seg mett, rmen fortsatt er urolig og ligger og smatter :) dette er fordi jeg ikke vil bli brukt som smokk!

Signerer denne. Bruker smokken dersom hun er mett, men plutselig ikke finner roen uten å ha noe å sutte på.

Bare putter dere den inn etter mat? :) Aldri gjort dette før, men kunne godt tenke meg at hun tok sutt.

Her fikk han smokk for første gang i natt. Etter at jeg var gaaaaal av at han hadde henget i puppen nesten 6 t i strekk :p

Virka som om han ville ha mer og mer men ga seg kjapt m å suge.. Roet seg med smokken :) men ikke villet ha den i dag.

Vi begynte med smokk for 6 dager siden. Ammingen var da godt etablert :) Hun får den når hun er mett, men litt urolig, og av og til dersom hun må vente litt på maten, f.eks når jeg er i dusjen og pappaen passer henne ;)

Hun vil ikke alltid ha den da... og strever av og til med å finne riktig sugeteknikk på smokken. Hun vil ikke ha Nuk smokk (bøyd tupp), men MAM er ok ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Last edited:
Aner ikke om det blir smokk eller ikke. Men med første så fikk hun smokk pga ekstremt stor behov for å sutte hele tiden, når hun ikke var sulten.

Sent from my iPhone using BV Forum

Han har ikke fått smokk enda.
Jeg er litt usikker på om jeg tørr å gi han det da jeg slet mye med amming sist. Men han ligger veldig ofte til brystet og bruker nokk meg som smokk innimellom, men det er ikke så ofte å så lenge. Ammingen går bra denne gangen :)

Her ble det smokk ganske kjapt, da de bruker smokk som trøst på intensiven visstnok. Og siden han ikke viser noe tegn til å være mindre interessert i puppen, så får han smokken om han er litt urolig. Som regel blir den spytta ut etter noen minutter, kjedelig å sutte når det ikke kommer noe snadder ut :p

Vi brukte ikke noe på første mann, han ville ikke ha. Denne gang prøver vi å unngå smokk/tutt. Men på kveldene og nettene har vi tatt i bruk sutteklutt så det avlaster puppen litt.

Opplever noen at lille svelger luft med sutten?

Jeg vil forsøke å vente de anbefalte 2 ukene, siden tuppa var så lett da hun ble født. Så får det bare være at jeg blir brukt litt som smukk nå. Det er vanskelig å si om det hadde gjort noe, men vil at hun skal få masse pupp om hun vil det nå i begynnelsen :) 6 dager nå, jeg tåler å vente i 8 til. Tror jeg ;)

Når har dere introdusert smukk?

Back
Topp