Smokk?

MoJo

Elsker forumet
Augustmødrene 2014
Septembermødre <3
Mailykke 2018
Bruker barnet ditt smokk? Når begynte h*n med det?

Datteren min ble 14 dager i går og vi begynte med smokken i går :)
Hun tok den med en gang. Vi ventet bevisst for å være sikker på at hun tok både pupp og flaske først. Ser at hun har et stort sugebehov så hun tok smokken godt i mot.
Kommer likevel ikke til å la hun få den når hun vil. Kun ved "umulige situasjoner" og det trenger det ikke å være hver dag.

Ja, her fikk han smokk 14dager gammel pga stort suge behov og så såre pupper.. Fungerer fint :)

Hadde med smokk på sykehuset og den brukte vi dagen etter han ble født allerede. Var forberedt på stort sugebehov siden vi måtte sitte med fingeren i munnen til storebroren hele tiden på sykehuset ;P

Begynte også med smokkene når han var 1dag. Men er ikke alltid han vil ha den.

Sent from my iPad using BV Forum

Begynte på dag 2, men hun spytter den ut i det hun sovner :)

<3 lille spire <3

Hun fikk det på sykehuset :-) dag 2.. Hun hadde et vanvittig sugebehov.

Sent from my iPhone using BV Forum

Begynte når han var 10 dager og ammingen gikk fint

Dag 3 på sykehuset ble smokken introdusert. Lille hadde enormt suttebehov og puppene mine var såååååre!

Prøvde etter en uke. Hun vil bare ta den en gang i blant og maks 5 min..

Begynte med smokk etter 4-5 dager, begynner ikke med begrensninger før han er ca6 mnd, det funket gullfint med storebror,som nå kun bruker den i senga.

Har prøvd siden han var en uke gammel, noen få ganger fester han seg. Men han kaster den som oftest så jeg blir som oftest smokken. Han er nå 5 uker imorgen.

Jenta vår fikk smokk med en gang på nyfødtintensiv pga stort sugebehov. Vi brukte det lite de 9 dagene vi var der. Kun da hun måtte ligge rolig ifm blodprøver og slik.

Vi begynte med det hjemme litt etterhvert og nå koser hun seg med den daglig, men vil helst ikke gjøre henne avhengig av den til natta, da jeg må opp igjen å putte den i munn hver gang den faller ut ;)

Hvem type smokk fungerer best for dere?

Her er det mam :) har ikke prøvd så mange andre, men hun vil IKKE ha de fine som jeg bestilte fra navnesmokken.no ;)

Fire uker her og ingen ekstra sugebehov her, så her er det ingen smokk :-)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Begynte etter 3 dager:)

Lillegutt ble 3 uker på lørdag, 0 smokk her :) Skal prøve å ha det sånn så lenge som mulig, stort sugebehov så brystene mine har fått sår, men biter tennene sammen og lar det gå :p

Lillegutt ble 3 uker på lørdag, 0 smokk her :) Skal prøve å ha det sånn så lenge som mulig, stort sugebehov så brystene mine har fått sår, men biter tennene sammen og lar det gå :p

Back
Topp