Smokk?

En liten hemmelighet

Blir kjent med forumet
Hvordan er det med deres babyer? Snuppa mi nekter å ta smokken, har prøvd mange forskjellige typer.. Men hun nekter...litt frustrert...

Ho tar mam og har gjort det helt fra starten.. Storesøster ville ikke ha smokk før hun var fire mnd og nå får vi den ikke tilbake;-) Hun ville bare ha avent i starten..

Har prøvd 5 forskjellige, det var en smokk hu tok til seg, men nå nekter hu, kun puppen som er bra nok :) Jeg ville heller ikke ha smokk som baby, så er vel lik mora si der ;)

Har ikke prøvd smokk og er ikke så sikker på at jeg kommer til å gjøre det heller.. Storebror fikk ikke smokk, og det er jeg glad for nå. Smokkfri 1,5-åring:-)
Mn jeg vil gjerne at mini skal akseptere flaska, og ser at smokk kanskje kan hjelpe der..

Etter mye frem og tilbake og ca 10 forskjellige typer, har jeg endelig funnet en han aksepterer - en med rund tupp som han avviste første gang.:p

Har prøvd alle typer jeg kan finne...trodde jeg hadde funnet en hun tar (med rund tupp), hun tok den godt og sovna til og med med den, men nå nekter hun,ikke sjans at hun tar den heller, og blir nesten sint når vi finner den fram, så nå har vi pause fra smokkeprøving noen dager, men har ikke tenkt å gi opp helt enda...

Tulla mi lå på nyfødt-intensiven et par dager etter fødsel, og de måtte få henne til å ta smukk der. De sprøytet bittelitt sukkervann i munnen hennes først, og da tok hun smukken glatt! Vet ikke helt hvorfor det var slik at det var viktig å gi henne smukk, men det var sikkert for sugerefleksen, siden jeg ikke var sammen med henne hele tiden. Maten drakk hun da av en liten kopp. Men hun tar i allefall smukken etter dette, og det er vanlig mum.

Takk for svar jenter..Jenta mi blir kjempe sint og nekter.. Har ikke prøvd flaske ennå, er litt redd for at det skal bli på samme måte som storesøster da, at det er kun flaske som er godt nok..

Smokk fikk hu 4 timer etter fødsel og der satt'n. Tok Avent sin på sykehuset, men foretrekker MAM nå... Storebror nekta smokk, glad hu her vil! (Sier jeg nå, sier sikkert motsatt når vi kommer til smokkeavvenning... :p )

Back
Topp