Smokk?

Gizom

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Hvilke tanker har du om smokk? Heg har en gutt som hadde smokk ig en gutt uten. Det var mer ro i huset med han smokke gutten, og det var ingen problemer med å slutte. Han brukte den kun til sove stund. Men i dag tygger han på alle glidelåser og høyehalser på gensere. Vet ikke om det kommer av at han hadde smokk eller om noen av oss bare har mer sutte brhov enn andre. Jeg totta da jeg var liten og det er nok lettere å slutte med smokk enn tott. Mindre skadelig for tennene også.

Hva sier du, smokk eller ikke på juli babyen din?

Vi brukte smokk sist, og gjør det igjen. Ingen problemer med å slutte når tiden var inne heller. Og ikke noe sutting på glidelåser i etterkant. ;)

De har nok et suttebehov, og smokk er jo en fin ting for å roe ned. Hva slags smokk er verre, i denne jungelen av merker nå. Hi hi! :)

Jeg vil ikke ha smokk, så lenge det ikke blir veldig ille.. jentungen brukte ikke:) jeg slipper å stå opp om nettene for at smokken har falt ut, noe jeg ser vennene mine må...

Jeg prøvde med smokk på jentene mine, men det var ikke ofte det var godt nok.
Så her var det lite brukt og avvenning var ikke noe å tenke på.
Vi kommer nok til å kjøpe smokk denne gangen også, og håpe at det ikke blir noe stort behov.
Ser det er veldig forskjell på unger om de trenger smokk eller ikke.

Kjøper inn smokk å ser om det blir nødvendig eller i såfall om den faller i samk ;)

Litlå brukte smokk, noe eg egentlig framprovoserte litt siden hun allerede rett etter fødsel hang i tommelen :P Eg gjør det som skal til for at barnet ikke skal bruke tommelen da det kan skade mye mer enn smokken :)

Heller smokk enn tommel, men er jo ikke sikkert babyen har så stort suttebehov da... Vi får se. Er ikke motstander av smokk iallefall, har ikke hatt problemer med smokk som faller ut om natta, og synes selv det blir mindre gråt og surving enn hos venner med babyer som ikke tar smokken... :)

Første vår tok smokken fint og brukte den til han var 2,5-3 år sluttet kjempe fint :)
Vår andre nektet å ta smokk,prøvde utallige ganger med neida.. Hun tok peke og langfinger og en koseklut,som hun har ennda(4 år) Hun tyr kun til fingrene på kveldene når kluten kommer frem før leggetid.
Vårt tredje tok smokk og koseklut.
Så vi kjøper nokk inn smokk denne gang og :)

Blir og kjøpe inn smokk og se om hun vil ha den :) det eldste tantebarnet mitt ville ikke ha sutta i det hele tatt,men hennes lillesøster brukte den :)

Har ikke bestemt noe ang det... Må nesten vente og se hvordan ungen er og hva den har behov for... Har hatt en med smokk og en uten så ser ikke noe problem med noen av delene så tar det som det kommer...

Jeg tenker å se det litt an,men ser for meg å kjøpe og se om den er ønsket og hjelper godt :-)

Vi har hatt smokk til begge storesøstrene, og kommer til å bruke smokk til sistemann også hvis h*n vil ha. Smokken gjorde mange situasjoner lettere med jentene, og vi hadde ingen oroblemer med å kutte den ut når tiden var inne.

Jeg blir nok å kjøpe en smokk eller to, også får vi se om babyen vil ha den. Eldstejenta brukte verken smokk, koseklut, tommel eller noe annet å sutte på. Jeg skal innrømme at det var ganger da hun var liten at jeg prøvde å holde smokken i munnen hennes, men hun spyttet den alltid ut igjen etter kort tid. Da hun ble større var jeg bare glad for at hun ikke brukte smokk, så slapp vi avvenning. Guttungen fikk stappet en smokk i munnen helt fra starten av på nyfødtintensiven, like greit siden det ble lang tid i en sykehusseng.

Kommer til å ha smokk i bakhånd - gutten min bruker det og har ikke hatt noe problemer med det til nå (men han er ikke sluttet enda). Selv om det er tendenser til at han vil ha mere smokk på dagen nå når han er blitt større om han ser den ..

Håper så inderlig at de tar smokk!!!
Hadde ikke storebror tatt smokk så har jeg kommet til å blitt gal...Han hadde et utrolig suttebehov fra fødsel av,å han begynte å bruke puppen som smokk, da sa JM at det var lurt å prøve med smokk å den falt godt i smak;)

Begge mine har brukt/bruker smokk og det håper jeg nestemann kommer til å gjøre også.

Jeg har to barn som totter og som enda ikke har sluttet og ser ikke ut til å gjøre det med det første heller, selv storesøster på snart 6 år. Så her kjører vi på med smokk fra starten som vi prøvde med de til de fant totten sin. Så håper jeg at minste bare bruker smokk og ikke finner totten sin sånn som de har gjort. Er noe herk å få en slutt på.

Back
Topp