SMOKK

Dilbertina

Forumet er livet
*Aprilbaby 2018*
Dere som lar babyen få smokk, hvor lenge ventet dere med å gi den? Jeg er så usikker på om jeg skal gi Petter smokk eller ikke.. Jeg bestemte meg for å holde meg hard fram til denne helgen, så det skulle ha gått ca to uker fra fødselen. I starten hadde han et voldsomt sugebehov, men jeg føler det har avtatt litt nå etter amminga kom i gang. Men så er det det at han trenger puppen for å sovne (som regel). Det blir litt bal på natta.. For først får han pupp, og så styrer vi for å få opp rapen. Da hender det han våkner igjen, og så vil han ha en trøstesup.. Så er vi på'n igjen med raping da. [8|] Det er DA jeg tenker "gud, det hadde vært deilig å ha en smokk å pakke inn".. Men samtidig skaper jo det et nytt behov da. De våkner vel gjerne av at de savner smokken..

Erfaringer?

hei! er inne å snoker litt, hører til på født i februar 2007 jeg[:)] lille jenta vår er 5 uker gammel, jeg har gitt hun smokk fra vi kom hjem fra sykehuset pga stort sugebehov.hun våkner ikke når hun mister smokken:) hun spytter den ut når hun sovner, så det er jo veldig greit syns jeg[:)]

Martin har fått smokk siden vi kom fra sykehuset, han bruker den ikke så veldig mye, men mer og mer. Jeg har to stykker fra før som ikke har tatt smokk og de har brukt tommelfinger og det vil jeg IKKE at Martin skal er jo helt umulig å avvenne de. Så jeg har bestemt meg for at smokk SKAL han ta he he....   Prøver å lære meg til når han er mett og når han bruker meg som smokk, men det er ikke lett. Derfor prøver jeg å bruke litt tid på hvert måltid slik at jeg vet han har fått nok mat så kan jeg prøve smokk etterpå om han blir urolig. Igår brukte han meg som smokk og da endte det opp med at jeg overforet han og han gulpet "alt" opp igjen til slutt... Men det er jo så vanskelig å vite om han har fått nok mat....... sorry ble litt langt dette[:D]

Tusen takk for svar! [:)] Får se om jeg skal prøve å gi han smokken i løpet av de nærmeste dagene.. [;)]

Markus fikk smokk med en gang han var født..
pga keiser var han hos pappaen den første timen mens jeg ble sydd og sont...
han har hatt den siden

Julie hadde smokk på sykehuset. De ga henne på nyfødtavd. Babyene får smokk der fordi de ikke har mammaen sin hos seg.
Men hun liker bare smokken når hun er rolig. Når hun gråter, brekker hun seg bare hvis vi gir henne den.

ORIGINAL: siri01

hei! er inne å snoker litt, hører til på født i februar 2007 jeg[:)] lille jenta vår er 5 uker gammel, jeg har gitt hun smokk fra vi kom hjem fra sykehuset pga stort sugebehov.hun våkner ikke når hun mister smokken:) hun spytter den ut når hun sovner, så det er jo veldig greit syns jeg[:)]

Helt likt her! Jenta mi har også stort sugebehov, men spytter ut smokken når hun sovner, så da slipper jeg også problemet med at hun hele tiden må ha smokken i på natta.

Jeg ga henne smokk fra hun var ca 10 dager gammel, da følte jeg at amminga gikk greit.

Hmm..Her fikk Ayla Emine smokk allerede på sykehuset..[;)] Vil hun ikke ha den,så vil hun ikke ha den..[;)]

Jeg gir bare Ludvig smokken hvis han er urolig / har vondt i magen og det er bare da han vil ha den også. Han pleier å spytte den ut etter at han har sovnet og bryr seg ikke om det. Ikke vær redd for å gi ham sutten nå, Ludvig fikk smokk første gang da han var 3 dager gammel og det gikk helt greit. Først nå han klarer å holde den i munnen en stund da... Anbefaler Mam eller Nuk smokk, uten ring, bare sånn liten knott. De med ring blir fort litt "baktunge" også er det fort for at de får fingrene inni og drar den ut. Lykke til med smokken! Den har vært til stor hjelp her de siste nettene!

Her fikk Viktor smokk når han var ca 2 uker gammel. Som regel så mister han den når han sovner, men da savner han den ikke. Godt å ha noe å putte i han når jeg føler jeg har fungert som koseklut i endel timer!!!!

Back
Topp