SMOKK

LilleDesember

Glad i forumet
Jeg har prøvd en stund å få Fride til å begynne med smokk, men hun tar de ikke. Har prøvd med Nuk,Mam og en spesial smokk.

Jeg tror kanskje smokkene er for store for henne, fordi hun begynner å brekke seg. (Jeg tenker at den kommer for lngt inn i munnen) eller er det bare fordi hun må bli vant til det?

Noen som også har noen tips om sokker med små/korte tutter?

Oda og brekkte seg av ulike smokkar, men har falt MAM sine i smak, då ho tuttar i vei no. Men me måtte "øve" for å få ho til å like den altså ;)
På nettet selge dei ein smokk som er lik i form som nipplisen, på apotek1 sine sider, heitet trøst.. verdt og prøve! Niesa mi ville berre ta den i starten.

Og guuuuud så deilig det er å ha den smokken innimellom altså ;)

Jeg har veldig lyst til at min skal ta smokken, istede for å henge i puppen. Noen ganger går det, og andre ganger brekker han seg...Tenkte kanskje han var for mett el no...
Så dytter..[;)]

Maya har tatt smokk fra hun var ca 20 dager gammel,men noen ganger enda så brekker hu seg. Du må nok bare øve litt så hu lærer seg å ta smokk.Hu tar Avent sine smokker (de minste).

litja vår tok også å brekte seg av mam smokker, men phillips avent sine godtar hun:)

ORIGINAL: nettil

Jeg anbefaler trøst smokken. Den er litt kortere og mindre[;)]

Sign... Eneste smokken Jacob vil ha[:D]

Jeg prøvd mange på snuppa, mne hun bare spytter ut, tok den litt når hun var noen uker ammel, men så var det slut.. Når jeg sier 'jenter bruker vel ikke smokk' bare gliser hun til meg, så hun tror nok hun er for stor[;)] Mulig jeg prøver trøst smokken når jeg kommer over dem!

Her prøvde vi og ut mangen smokker, den som falt i smak er den fra avent[:D]

Prøv "trøst" smokken eller prematur smokk fra SUAVINEX(babyshop)

esska sine smokker er kortere enn vanlige smokker. Vet flere babyer som har tatt de når ingen andre funker [;)] Her selges de på coop obs og i Sverige. Er litt vanskeliige å finne i str 0-3 mnd, men de som er større fås kjøpt på f.eks www.navnesmokken.no [:)]

Mine har kun tatt smokker i latex (brune sutter), ikke de i silikon (blanke). De i latex er mykere og mer "naturlig" [;)]

her har vi kun brukt avent sine å kun de han me nøden vil ta..
fubket litt me mam sine i går...
men lurer litt på om jeg skal prøve med latex sutter..hmmm

Back
Topp