Smokk

m_fame

Forelsket i forumet
Ja..
Har dere fått kuttet den ut eller er den et holde/suge-punkt ennå?

Her har hun KUN brukt den når hun har sovet en god stund, les: 1 år
Men i dag fikk hun den ikke ved middagsluren og heller ikke i kveld. Den ble ikke etterlyst heller! [:D]

Her er den for kjær enda. Vi har trappa mye ned, for han kunne hatt den 24/7 om han fikk velge selv.
Nå får han den når han kommer hjem fra bhg og frem til middag. Etter middag får han den ikke igjen før han har pussa tenna og er klar for å legge seg.
I helgene er det litt variabelt, men vi prøver å holde han unna den så mye som mulig.

Her i huset bruker snuppa den mer eller mindre bare når ho skal sove, så har ikke gjort noe særlig hverken med eller for det. Men blir vel kanskje at vi kutter den ut til jul, og sender den som presang til noen andre barn som trenger den eller lignende. [:)]

Jeg vet at jeg slutta med smokk til jula, for det lå en STOR pakke inne på soverommet til mamma og pappa, og det var ei dukke, men den var kun til store jenter som ikke brukte smokk! [:D] Så funka for meg ihvertfall!! [:D][:D]

Greier ikke helt å kutte den enda nei.. Når han skal legge seg må han ha minst 2, helst 3 smokker.. Prøver å holde han unna smokken på dagtid, men ikke alltid så lett det heller..

Etter hun fyllte et år har hun kun brukt den når hun sover. Det fungerer godt, så akkurat nå har jeg ingen hast med å kutte den.. Ettersom lillesøster også bruker sutt, ser jeg for meg at det blir litt krise hvis hun ikke får lov til å ha den..

ORIGINAL: xlissx

Greier ikke helt å kutte den enda nei.. Når han skal legge seg må han ha minst 2, helst 3 smokker.. Prøver å holde han unna smokken på dagtid, men ikke alltid så lett det heller..

Samme her! bare at hun har funnet en babysmokk som betyr alt i verden for hun.. totalt avhengi av den allså[&:], men men, er vell bare en periode..

kun ved "innsovningen" han bruker den..detter ut når han har sovnet. spørr ikke etter den ellers.. hmm kanskje prøve å kutte ut etterhvert.

han brukte den bare innimellom når han skulle sovne, men på slutten gjorde han ikke det heller, så kan vel egentlig si at han slutta selv når han var 2 år, men fjerna ikke sutten helt fra senga før vi flytta i august, han spurte ikke etter den [:)]

Her er den fortsatt veldig elsket[:)]
Prøver å begrense det til sovingen og det går ganske greit.

Bruker den når hun står opp og til vi kommer i bhg, da får hun den ikke igjen før formiddagsluren i bhg, og da ikke før kveldskosen da vi kommer hjem, men da har hun den helt til hu skal i bhg igjen dagen etter... I helgene er det litt opp og ned men har lært henne syt da hun skal snakke må hu ta den ut... Snakker så tydelig og fint men med smokken i munn er det totalt umulig å skjønne noe :)

Nappa tutten da han var 11 mnd..hehe..fikk så mye tenner at jeg var redd for tannstillinga! Så gikk det slag i slag med at han var litt sein å begynne å prate så da ble det uaktuelt med noe annet enn nattsmokk[8D]
Nattsmokken forsvant på sensommeren en gang, var noen kvelder jeg glemte å gi den - han spurte ikke etter den å så var vi ferdig[:D] 
Har hatt et tilbakefall en kveld da, faren bukka under[8D]

Hun er ikke interessert i å slutte. Hvis jeg spør om hun skal slutte på et tidspunkt som er litt frem i tid så er det greit, men når det kommer til stykket så er det ikke interessant likevel.[8D]

Hun bruker den kun når hun sover, slik har det vært lenge, har igrunnen aldri brukt den mye i våken tilstand, men jeg bekymrer meg likevel litt for tannstillingen, for hun bruker den ikke bare ved innsovning, hun bruker den store deler av natta. Slipper den for en stund, også finner hun den igjen og putter den i munnen, på og av hele natta tror jeg (jeg sitter jo ikke akkurat oppe og ser på hele natta da, så vet ikke alle detaljene).

Vesla har egentlig alltid bare brukt den til soving. Noen få unntak finnes vel: hvis hun er veldig, veldig trøtt på vei til barnehagen eller hvis vi skal kjøre langt i bilen. (Det gjør vi kanskje en gang annenhver måned.)

Vi prøvde å foreslå at hun skulle kutte den ut på toårsdagen, men hun syntes det var et dårlig forslag, så vi lot henne fortsette litt til. Hun mister ofte smokken ut av munnen i løpet av natten, så hvis man tenker på timene/minuttene hun har den i munnen til sammen i løpet av ei uke, så er det heldigvis ikke mange.

Vilja bruker smokken når hun skal sove, og om hun er sliten og trenger å slappe av litt. Den er høyt elsket! [;)]

Back
Topp