Smokk?

*Lindus**

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene <3
Når kan man innføre smokk?
Står jo at man skal vente til man har kommet ordentlig i gang med ammingen, men når er det?
Har ammet uten problemer siden han ble født - men han er jo bare 4 dager i dag.
Hva har dere andre gjort?

Her var det faktisk sykehuset som ga henne smokk da hun lå på nyfødtavd, så har brukt siden.. Men ikke ofte den er i munnen for å si det sånn, hun trenger den ikke, så da stapper jeg ikke den i henne eller[:)] Er vell så lenge han klarer spise bra selv at den kan innføres[:)]

Jeg prøvde smokke her, som innsovnings kos (siden det virker som hun til tider bruker puppen til det), men hun ville ikke ha og ble rasende siden det ikke kom noe ut av den hehe:) Blir nok å prøve igjen etterhvert... Så lenge du ikke merker noe forskjell på ammingen er det etter min mening å bare prøve seg fram:)

Var på amme-kurs, å der sa de ikke den første måneden! Det sa jordmor til meg også..

Jeg ga ham smokk allerede når han var et par dager gammel.. Følte jeg hadde kommet i gang med ammingen og at han sugde skikkelig så tenkte ikke det var noe problem..[:)] Men han trenger ikke så mye smokk akkurat nå da, så er svært sjelden den er i bruk.. Bare av og til når jeg vet at han akkurat har fått mat men ikke klarer å roe seg ned helt..[:)] Ammingen går i hvert fall veldig bra fordi om han bruker smokk av og til[:)]

Begynte å bruke smokk fra dag 2.. Ho har ett enormt sutte behov så smokken er god avlasting fra puppen

Sist gang ventet vi 6 uker siden alle sa at det måtte vi

vist jeg ikke sliter med ammingen
kommer jeg til å begynne før, denne gangen
tar med på sykehuset også
Snuppa ble mer rolig og sov mye bedre på natten når hun fikk smokken =)

ORIGINAL: sessy

Begynte å bruke smokk fra dag 2.. Ho har ett enormt sutte behov så smokken er god avlasting fra puppen

det gjorde jeg å.og det er ingen problemer m ammingen.. [:D]

sist fikk snuppa tutt når vi kom hjem fra sykehuset så 3- 4 dager gammel kanskje..

Sist begynte vi med smokk når han var ca 14 dager gammel, da gikk amming greit, men vil anbefale å vente litt til, kanskje en mnd, for etter vi begynte ble det litt kluss med amming, selv om alt gikk på skinner fram til da..

Sist gang kjøpte vi smokke den dagen vi dro hjem fra sykehuset, men ammingen gikk kjempe bra hadde aldri noe problem med den[;)]

ORIGINAL: Rutla

sist fikk snuppa tutt når vi kom hjem fra sykehuset så 3- 4 dager gammel kanskje..

Sign...[:)]
Nå har jeg pakka noen færdig kokte i beggen[;)] 
Skulle ønska jeg hadde det sist også, for Emilie hadde virkelig sugebehov.
Så nå skal jeg ha med bare for og være sikker.[:D]

Har prøvd å gi Adriel smokk,men han nekter å ta den=) men han trenger den egentlig ikke heller enda. Han sover å spiser for d meste.

tror jeg startet den dagen vi dro hjem fra sykehuset, ca dag 4[:)]

haakon fikk smokken før han var en uke gammel..

han hadde tydeligvis et enormt sugebehov, da han gav utrykk for at han ville ha pupp, sugde og sugde og ble stapp full av melk.. og dermed stod melkespruten rett ut! som en foss!

så da gav jeg han smokken og han var strålende fornøyd!

nå skal det sies at vi sleit med amminga fra dag 1.. så han har fått både pupp, flaske og smokk fra starten.. så litt sugeforvirra kan det hende han var..ikke vet jeg[8|]

Begge snuppene mine har fått sutten når vi kom hjem fra sykehuset, altså 4 dager. Med første var det ikke noe problem, og vi har foreløpig ikke noe problem med nr 2 heller. Greit å få litt avlastning fra puppen..

Hadde med smokken for sikkerhetsskyld på sykehuset - og TAKK GUD for det. Isak var så urolig det første døgnet, så andre natta hans var det frem med smokken, og han var en helt annen gutt. Han tok puppen fint med en gang på sykehuset, og fikk tilbakemelding fra barnepleierne der at han nok var en gutt med stort sugebehov... De sa ofte det at store babyer trengte mer stimuli på det med suging enn mindre babyer.. Ikke vet jeg, men nå er smokken i allefall et kjært hjelpemiddel når alt annet er håpløst

Tror jeg skal koke en smokk og prøve jeg...
Lille her liker å bruke meg som smokk ja. Spiser først også kan det gå en 15 min så smatter han som gal og begynner å lete. Får pupp og suger bare litt innimellom for kosen... Litt slitsomt om natten iallefall [;)]

ORIGINAL: *LykkeligMamma*

ORIGINAL: Rutla

Sign...[:)]
Nå har jeg pakka noen færdig kokte i beggen[;)] 
Skulle ønska jeg hadde det sist også, for Emilie hadde virkelig sugebehov.
Så nå skal jeg ha med bare for og være sikker.[:D]

Signerer disse. På barselavdelingen rådet de meg faktisk til å gå ned på sykehusapoteket og kjøpe smokk, for makan til suttebehov hadde de ikke sett på lenge (han hang i puppen hele tida!)..... og jeg ble SÅR! Ikke fikk vi til ammingen med en gang heller. Vi introduserte derfor smokken så fort vi kom oss hjem. Han klarte ikke å holde smokken i munnen mer enn noen sekunder av gangen, men så ble han gradvis flinkere og flinkere til å ta både pupp og smokk.
Denne gangen ligger 3 ferdigkokte smokker i bagen [;)]

Back
Topp