Smokk, yey or ney?

Lillesøster skal definitivt få smokk, håper virkelig hun tar den!
Med storebror ventet vi til dag 3 med å introdusere smokk, han nektet alle smokker, vi prøvde 13 forskjellige typer og størrelser. Det endte med at han brukte meg som smokk og trøst. Han hadde kolikk, atopisk eksem og allergier, og jeg hadde lite melk, så frem til han var 7 mnd var det kun jeg som fungerte.. Med amminger minst 1 gang i timen hele døgnet og en som ellers trengte mye trøst ble jeg helt utmattet. Da vi ved 7 mnd endelig fikk han over på flaske og allergivennlig MME, godtok han smokken, så plutselig fikk vi en hel ny hverdag.

Jeg mistrivdes veldig med ammingen så lillesøster blir enten flaskebarn eller delammet, og vi blir nok å introdusere smokk første dagen:happy:
 
Last edited:
Skal helt klart bruke smokk hvis ungen godtar det. Tar heller kampen med smokkeslutt enn å ikke ha trøsten en smokk er
 
Jenta vår ville ikke bruke smokk, sovnet med flaske istedet, men skal prøve å se om han godtar smokk:happy:
 
Jeg har begynt å handlet inn smokker allerede, så jeg krysser fingrene for at han godkjenner noen av de:hilarious:

Skal ærlig innrømme at med de 4 første så tenkte jeg at smokk var en uting og selv om jeg prøvde halvhjertet så vi ville de ikke ha den. Men klok av skade (skulle ta meg 4 unger å skjønne det da men:hilarious:) så har jeg rett og slett ikke tid til å sitte nesten 24/7 med puppen ute, som jeg gjorde med de andre. Lillebror skal til og med bli introdusert for flaske (jeg skal pumpe meg så langt det lar seg gjør, har hatt mer enn nok melk tidligere og donert til melkebanken, men er ingen selvfølge at det skal gå like lett denne gangen), slik at pappa og søsken får det båndet med han også, i tillegg til at får pupp. På denne måten får jeg tid med de andre barna + at de og pappaen får som sagt knytta bånd + at jeg tenker fortsette med korøvelser hver uke når jeg i form til de og hvis d lar seg gjøre ift lillebror:) og greia er jo at ungen er like elsket om ikke mere elsket også fordi han har så mange rundt seg til å gå både mat og trøste med smokk eller bare få dekt sutte behovet sitt❤

Sporet litt av ser jeg men:angelic:
Dette gjorde jeg med første også! Flaske fikk hun ganske tidlig. Jeg fikk drevet med fotball på kveldene uten problem og kunne fint ta meg en jentekveld eller ha barnevakt:) Håper det går denne gangen også!!
Jeg pumpet helt i starten men fant fort ut det var mer lettvint med ferdigblandet mme:p
Vet ikke om vi bare var heldig men både flaske og pupp var likestilt for henne - like godt:rolleyes:
 
Back
Topp