Smokk til nyfødt

LilleE <3

Gift med forumet
Novemberlykke 2015
Lille jenten min gaper hele tiden, av og til når hun ligger på puppen kan eg kjenne at hun ikke dier men bare kose sutter, jm på KK sa at eg burde vente til hun er 1 uke gammel minst, helst 2. Men JM i jordmor heim tjenesten sa at eg kunne godt begynne nå.
Er det noen som har erfaring/mening om dette? Har du begynt å gi din baby smokk, eventuelt har en eldre som du kan dele erfaringen ?

Jeg ga smokk på sykehuset sist. Jeg ble brukt som smokk og det gjorde meg veldig sår. Fikk bedre amming etter at suttebehovet ble dekket ellers

Vi begynte da ammingen var på plass for ett par dager siden (han er 8 dager idag)

Begynte med sutt på dag 4 denne gangen, hun roet seg ikke med puppen for hun var jo mett. Så eneste som hjalp var sutt, og hun sugde fint på puppen etterpå også:) ikke godt om de ligger for lenge på puppen så en blir sår.

Tja, litt ambivalent til dette. Har begynt tidlig med eldste og no mini, men merka at dei saug litt annaleis etter dei fekk smokken. Går jo bra å bruke den så lenge ein har kontroll på amming og merka om smokken forandra på sugeteknikk eller uttrykk for å ville ha mat.

Med nr 2 begynte vi med smokk etter 1 døgn. Da var jeg lei av å være smokken hennes.
Ho sutta på fingrene/handa hele tiden, ble mye roligere når ho fikk smokk å :)

Her fikk lillegutt smokk alerede 2 dager gammel i kuvøsen. Blir sikkert litt annet siden han var prematur.
Men storebror fikk smukke da han var 2 dager han også

Ga smukk til hun i dag, skulle hente nye bilen våres og hu var litt urolig før vi reiste hun sov hele turen og likte smukken godt ser det ut som, skal prøve meg litt frem på det her, vil ikke bruke den for mye heller :)

Jenta mi fikk smokk 1døgn gammel. Var urolig med stort suttebehov. Hun klarte ikke å slappe av og sove. Barnepleiere var enige i at det var greit på henne. Tok den med en gang og roet seg umiddelbart. Fikk en helt annen baby som nå spiser, sover og er veldig harmonisk :-) ikke er hun avhengig av smokken heller:-) Må sies at hun var svært sugesterk fra fødsel av.
Storebror fikk også smokk, men tok den ikke skikkelig før han var et par uker:)

Lillemor hadde fått sutt hos de på nyfødtintensiven 1 natten. Der bruker de sutt som en del av behandlingen på enkelte barn. Åsså har mi jente et stort suttebehov :-)

Lillemor fikk smokk første gang 3 dager.. Sutter nesten av seg fingrene.. Men er ikke så veldig gla i den desverre, mye bedre å ligge å bruke de såre puppene til mamman...

Ga smokk rett etter fødselen :p skrek fordi hun vr sulten, og vi ventet på barnepleieren som skulle komme med MME.
Med førstemann prøvde vi smokk tidlig,mmen hun ville ikke ha den før hun var en mnd, og da kun trøstsmokken..

Back
Topp