smokk slutt

Vi ga den til tannlegen for et par uker siden.. :) 

Første mann sluttet ved å legge sutten i Kaptein Sabeltanns kiste. Thea driver å slutter nå ved at vi bare har sagt at nå er du så stor at du ikke trenger sutten lenger. Har gått fint nå et par ukers tid, før vi nå fikk et annet problem som gjorde at vi valgte å gi sutten igjenn.

Ho begynte å ta tommelen, og føler kanskje at den er vanskeligere å slutte med en sutten, så da får ho bruke sutten litt til.

slemme mej tok den som straff. vet ikke kor mange ganger ej hadde sagt at han ikke hadde lov å klatre opp i senga til søstra. for han kan slå seg selv, hoppe rett på søstra som bare var en liten baby å i tillegg til at snuppa sovnet svært skjeldent, så var godt når ho først sov, selv på natta. så var det en kvell han hoppet i senga å vekket ho. så da tok ej smokken å sa at no sendte ej den til han rory! han la seg til å sove han uten noe tull! har kosen ennå da. han var ca3 år da vi tok smokken

Vi kikket på nettsiden til dyreparken der de viser alle smokkene som andre barn har levert inn. Jeg spurte han om han ville levere smokkene sine der i sommer, men det ville han ikke. Han ville kaste dem i søpla nå... Så han gikk og kastet smokkene sine i søpla. :) Spurte etter dem et par ganger, men det gikk helt smertefritt. Bare minnet han på at han kastet dem.

Det var enkelt du på begge to.

Poff, der var smokken vekke. De var 18 mnd og skjønte ikke så mye, så en fordel det. Og skjønner ikke hvorfor alle venter til rundt 3 års alder.

Min gutt sluttet med smokk ganske nylig.. Han begynte å bruke den KUN på natta fra ca juletider og så de siste ukene før smokkeslutt snakket vi med ham om at han var blitt stor gutt og at store gutter ikke trenger tutt. Vi hadde en "plan" og en historie vi skulle fortelle om at smokken hadde flyttet til en annen mindre gutt som trengte tutten mer enn han.. Tutten var borte vekk da han la seg og mannen begynte på forklaringen vi hadde "øvd inn" - men gutten vår skjærte tvert igjennom og sa at bossbilen (søppelbilen) hadde tatt tutten og kjørt bort med den (skremmende nært sannheten gitt) og mer var det ikke å si om den saken.. Han har spurt etter den et par ganger men har minnet ham på at tutten er borte og at han er stor gutt og det har han godtatt uten problemer.. Han er 3 år på st.hans..

Jenta vår slutta en liten stund før ho ble 2,5 år. Vi prøvde bare å si at du er stor jente nå og trenger ikke smokk, og det gikk bra. Så etter første nattan så bryr ho seg ikke om at ho ikke får smokken lenger.. Ho brukte smokk bare når ho skulle sove fra ca 1,5år.. Gikk veldig greit:)

Jeg samlet sammen tuttene til toåringen min, og så klipte jeg et stort hull i den siste. Han la seg i senga, spurte etter tutten, som han fikk, puttet den halvveis inn i munnen og så spyttet han den ut og så ææææsj! "Uff da, tutten er visst ødelagt, kanskje du skal gå å kaste den i søpla?". Han kastet tutten, jeg sa vi ikke hadde flere, og thats it. Han spurte et par ganger i påfølgende dager, men ikkeno skriking eller tull.

I barnehagen er det en gutt på snart 3 som driver å slutter med tutten, faren har spikret den fast i veggen. "skal du ha tutt så må du stå her" :D

Gav den til nissen..

Lillesnille skrev:
Gav den til nissen..

Det gjorde eldste her også da han sluttet.

minsten slutta da han var 2,5år. han ville ikke legge seg en kveld. sprang bare ut og inn av rommet hele tida.... så jeg sa noe lignende av " siden du ikke legger deg så får jeg den sutten nå!!" jeg fikk sutten,og han sovnet etter 5minutter. dagen etter ble alle sutter kastet.. han sutret litt etter den ett par dager,men ikke så mye. og han var i utgangspunktet veldig avhengig av den....

Vi sendte dei til julenissebabyene i desember i fjor. Stakkars nissebabyene måtte få smokk ;) Han posta dei sjøl og fikk til og med brev tilbake ;)

Back
Topp