Smokk over pupp

RuskiD

Betatt av forumet
Maiblomstene 2020
Påskeliljene 2022 ❤️
Noen som har opplevd at baby vil ha smokken i stedet for puppen??... Her er det den siste tiden blitt slik at hun heller vil ha sutten.. Hun er endel plaget med luft og gulping, kanskje det er fordi hun er mett eller har magevondt at hun heller vil ha smokk?

Virker som om hun er på litt puppestreik. Kan gå 3 timer før hun vil ha mat på dagtid, og da forsøker jeg å legge henne til fordi jeg selv syntes det går for lang tid (redd før at hun ska spise for lite).. Hun viser ikke selv at hun er sulten da. Kanskje jeg bør la det gå enda lengre tid til hun selv viser det?

Hilsen mamma som føler seg avvist..
 
Hun min blir illsint hvis jeg gir henne pupp når hun er mett. Da vil hun ha smokken og nærhet! Men noen dager vil hun ha pupp som smokk!
 
Dette gikk jeg igjennom selv for et par uker siden, jeg ringte til hs. Jenta mi spiste noen ganger bare i 4-5 minutter før hun ble frustrert, kavete, og snudde seg unna. Hun ville heller ha smokken og ble sint om jeg la henne til etter en tid. Jeg var redd hun fikk for lite mat.

Helsesykepleier ba meg prøve ikke å legge henne til før hun viste tydelig tegn selv, og avslutte ammingen når hun ble kavete. Hun mente baby var mett selv om hun spiste i kort tid. Dette har vist seg å stemme. Det går alt i fra 1,5-4 timer nå mellom måltid - hun er like fornøyd i mellom måltidene uavhengig av tiden i mellom så jeg legger henne ikke til før hun vil selv. Hun har fortsatt magevondt men det er nok luftsmerter, og hun vil da ha smokk som trøst. Så her går smokken også ofte foran pupp i det siste.
 
Back
Topp