Smokk og flaske

Kaas!

Flørter med forumet
Ønsker å høre deres erfaringer :)

Tar deres barn smokk?
Gutten vår på 6 uker bare brekker seg og griner på nesa. Men bruker gjerne meg som smokk :p Har noen erfaring med at det går seg til? Eldstemann tok smokk fra dag 1.

Dere som ammer, har dere testa ut om babyen tar flaske? jeg har ikke kommet så langt men kunne tenke meg å pumpe å prøve. Føler meg litt tryggere hvis pappaen evt kan gi flaske om jeg er på trening eller noe. :)

Frøkna her tar smokk uten problem :). Prøv ut forskjellige smokker, hvis du ikke alt har gjort det da ;)
"Tante"jenta mi tok ikke smokk før hun var 3,5 mnd ;)

Hun tar også flaske om bare det :) Fant ut det når jeg ikke hadde noe annet enn flaske å ha sukkervann på :)

Her går det i både pupp, smokk og flaske hver dag ;) ikke kresen den frøkna her :p

Her funker alt... Både smokk, pupp og flaske ;)

Jeg får ikke gitt flaske, for lukta av meg gjør at baby snur seg mot puppen og begynner å søke, så det er pappajobben her ;)
Har alltid vært han som gir flaske, så jeg er spent på om det er noen andre som kommer til å få lov senere :P

Vet ikke om det har betydning, men vi begynte med flaske, først pumpet melk rett fra meg til flaska så matet pappa (så slapp vi å varme opp). Da det gikk fint prøvde vi mm som ble varmet opp, og da det gikk fint prøvde vi mme. (Helsestasjonen sa at vi skulle gå rett på mme, men vi var redd for at baby skulle blånekte, så vi valgte en annen løsning).
Etter at flaske ikke var noe problem lenger ga vi smokk, etter pupp/flaske hvis baby ikke roet seg.

Kan være tilfeldig at det funka, altså :)

Benjamin fikk smokk da han var 2 dager gammel og tok den med en gang. Bruker MAM, men nå har jeg kjøpt NUK og skal se om det fungerer også. Kun fordi de har finere smokker :P eldste tok alle smokker som fantes.

Pumpet meg og ga han flaske da han var 2 uker, fikk det til etter til prøving. Bruker Medela sine Calma flasker. Anbefaler disse dersom du skal fortsette å amme men likevel gi endel via flaske, da de er laget på en spesiell måte som gjør at babyen må suge på lik måte som ved amming. På vanlige flasker kommer melken lettere og babyen kan derfor begynne å favorisere flasken siden det kommer fortere. Også unngår man lettere sugeforvirring.

Hun her bruker smokk. Men hvis jeg dytter den for fort inn i munnen eller helt inn brekker hun seg. Jeg legger den forsiktig kun halvveis inni munnen hennes så hun suger den til seg selv. Da går det helt greit :)

Jeg har trompet i henne nuk smokk. Holdt på å bli tullete av at hun ville ha pupp som kos og så ble det bare magetrøbbel pga for mye mat. Hun tar den, men noen ganger må hun likevel krangle med den. Hun trenger den ikke for å sovne hvis hun er trøtt, men av og til vil hun sutte eller ha mer trøst og da er den grei å ha!!
Jeg har pumpa litt, men ikke gitt flaske ennå. Hun sliter nok med luft etter amming og jeg kjenner jeg ikke er helt klar for luft i magen etter flaske....

Smuk er han ikke spesielt glad i..det er sjeldent den blir i munnen, er mest grimaser og brekking..:eek:
Men flaske tar han! To ganger har jeg måttet gå og da har jeg pumpet meg tilfelle han ble sulten. Det ble han, og flaske tok han med en gang :) bruker Medela flasken som følger med pumpen :)

Min tar pupp og smokk. Har tenkt til å begynne med flaske så jeg får trent osv. Bruker dere andre å pumpe da, eller gir dere erstatning? Skal på konsert 1 mai. Håper hun tar pupp og flaske innen det. Er litt redd for at det skal ødelegge ammingen også. Men nå er hun snart 8 uker, så regner med det går bra.

Pupp og en flaske på kvelden, gjort hele tiden! ☺ Smokk tar hun sjeldent..

Flaske er null problem, smokken er vi mer kresen på. Kan ta den med litt sukkervann, eller når han er så mett at han brekker seg om han bruker meg som smokk og det kommer melk. :-P Begynner å ta den mer nå, så håper det går seg til. Har snart prøvd alle smokker på markedet tror jeg ;-)

Back
Topp