Smokk og amming

1.fikk smokk da han var 5dager påvirka ikke amminga..
2.fikk smokk 2-3uker gammel påvirka ikke amminga på ho heller.

Min fikk smokk på nyfødtintensiven, påvirket ikke ammingen :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Alle mine 3 har fått smokk på fødeavdelingen og jeg har aldri hatt problemer med ammingen.

Ammingen her ble ikke påvirket av smokk, men vi introduserte ikke smokk før det ekstreme sugebehovet kom ca 2 mnd gammel.

Med eldste så venta jeg i to uker før han fikk.

Frøkna fikk smokk på sykehuset, etter anbefaling fra barsel da ammingen gikk bra og hun hadde stort sugebehov.
Men vi brukte den ikke hele tiden i starten.
Og vi har ammet frem til nå, hun blir øyeblikkelig to år ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Åvente 6 uker som noen fikk råd om var da svært... Har bare hørt 2 uker jeg, eller til ammingen er godt igang. Nr to fikk etter en uke. Gikk helt fint. Med første hadde jeg store ammeproblemer så jeg torde ikke før etter iallefall 2 uker.. Mulig mer. Har vel fortrengt de første ukene.. :p

tror ikke at smokk skal påvirke ammingen, sugeteknikken er jo en helt annen. snakket litt med jordmor om dette. fikk fortalt at når de suger for å "kose", så kan det være lurt å gi smokk. både for brystene dine sin skyld og for at den lille skal roe seg ned :)

Min fikk da hun var 2 dager gammel. Hadde ingen problemer med amming etterpå. Hun er heller ikke blitt så avhengig av smokken at det blir krise om den ikke er med(blir 2 år snart). Bruker de stort sett bare på natta og lengre bilturer, men hun suger bare en liten stund på den før hun kaster den vekk et sted.:)

Han var 1 uke gammel. Ammingen går perfekt!

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Her fikk junior smokk allerede første natta etter fødsel. Han havna på nyfødtintensiven, og e va så utslitt etter 3 døgn i fødsel så e klarte ikke å bli med han. Ødela ikke noe på ammingen.

Jeg fulgte HS og jordmor sitt råd og introduserte ikke flaske eller smokk før etter uke 6. Det var veldig dumt av meg. Min tar nå verken smokk eller flaske, noe som har gjort hverdagen her vanskeligere. Jeg trur at hun mest sannsynlig hadde tatt det om jeg hadde gjort det når jeg selv følte hun var klar. Du kjenner ditt eget barn best! Føler du at hun/ han er klar er hun/han nok det:)

Samme rådet fikk vi, og lillegutt tar ikke smokk. Prøver nå alle smokker som finnes:p håpe håpe :)

Vi prøver oss fram med smokk vi også, skulle ønske det fantes noen som er på str med lillefingeren i tykkelse og ikke så veldig lang, hender han brekker seg, mens andre ganger vil han ha den :p så her går det litt opp og ned!! Får vi en til vil jeg nok prøve smokk litt før ja, for det vi har prøvd nå har ikke påvirket ammingen :)

Poden fikk smokk da han var 6 dager, fikk ikke lov å gi på sykehuset. Ammingen ble nok ikke påvirket av det

De to eldste fikk smokk når vi kom hjem fra sykehuset, og nr tre fikk den på sykehuset. Her har vi ikke hatt noe problem med ammingen:)

Ingen fasitsvar, man vet aldri hvordan akkurat ditt barn vil bli påvirket. Så lenge det er riktig sugeteknikk, du ikke er sår på brytknoppene, han ikke bruker så lang tid på måltidene, ikke spiser oftere enn annenhver time, du har nok melk og han går opp i vekt, så tenker jeg du godt kan prøve

Tok puppen etter han hadde fått smokk! Begynte når vi kom heim fra sykehuset med begge

Back
Topp