Smokk og 4-mnd gammel baby

Marrylou

Forumet er livet
Julibaluba 2017
It's gonna be May 2019
min lille skjønne fyr har tatt smokk uten trøbbel frem til nå nylig, nå er det kun tommelen som gjelder... han spytter smokken ut, inn med tommelen... jeg tar tommel ut, men han blånekter å ha smokken i... gode tips? Eller bare gi opp?
 
min lille skjønne fyr har tatt smokk uten trøbbel frem til nå nylig, nå er det kun tommelen som gjelder... han spytter smokken ut, inn med tommelen... jeg tar tommel ut, men han blånekter å ha smokken i... gode tips? Eller bare gi opp?

Kanskje han liker en annen type smokk?

Her likte vår lille slike vanlige smokker med flat tupp.

2364551.jpg

Plutselig bare spyttet hun dem ut, da kjøpte jeg slike med rundt tupp i naturgummi for å prøve og de er de eneste hun liker nå. Hun er litt suttete på fingrene hun også, jeg tror det er derfor de smokkene har fungert nettopp fordi de er bedre etterligning av en tommel eller pupp for den sakens skyld enn de flate smokkene i silikon.
b5af768b-328f-4115-9815-80ff0911097d.jpeg
 
Last edited:
Kanskje han liker en annen type smokk?

Her likte vår lille slike vanlige smokker med flat tupp.

Vis vedlegget 309106

Plutselig bare spyttet hun dem ut, da kjøpte jeg slike med rundt tupp i naturgummi for å prøve og de er de eneste hun liker nå. Hun er litt suttete på fingrene hun også, jeg tror det er derfor de smokkene har fungert nettopp fordi de er bedre etterligning av en tommel eller pupp for den sakens skyld enn de flate smokkene i silikon.
Vis vedlegget 309107

Litt samme her, når hun var 3 mnd gikk vi ober til bibs med naturgummi for da var det eneste hun ville ha:) den skal føles veldig annetledes i munnen enn disse silikon smukkene. Veldig mye mykere og mer fleksibel:)
 
Litt samme her, når hun var 3 mnd gikk vi ober til bibs med naturgummi for da var det eneste hun ville ha:) den skal føles veldig annetledes i munnen enn disse silikon smukkene. Veldig mye mykere og mer fleksibel:)
Ja, det er noe helt annet enn de harde silikon smokkene, det er sikkert:)
 
Ved 4 mnds alder har begge mine nekta små tutter. Har gått over til 6 + smokken og det har gått fint
 
min lille skjønne fyr har tatt smokk uten trøbbel frem til nå nylig, nå er det kun tommelen som gjelder... han spytter smokken ut, inn med tommelen... jeg tar tommel ut, men han blånekter å ha smokken i... gode tips? Eller bare gi opp?
Her tok ham smokken i begynnelsen og men No nekter han, eller går så vidt men da må jeg holde den hele tiden, men ja den hånden er mye bedre enn smokk værtfall :hilarious: så her har vi gitt opp smokk :dummy:
 
min lille skjønne fyr har tatt smokk uten trøbbel frem til nå nylig, nå er det kun tommelen som gjelder... han spytter smokken ut, inn med tommelen... jeg tar tommel ut, men han blånekter å ha smokken i... gode tips? Eller bare gi opp?

Vi hadde en sånn periode rundt 4 mnd hvor han bare ville ha smokken rett før han sovnet, det gikk over etter en stund. Vet ikke hvorfor det var sånn, men tror det var fordi han hadde lært å bite på smokken så det var spennende, ikke minst å utforske å spytte ut smokk. Har du prøvd en annen smokk eller gå opp i størrelse til smokken som er fra 6 mnd? Det kan også hjelpe :}
 
Litt samme her, når hun var 3 mnd gikk vi ober til bibs med naturgummi for da var det eneste hun ville ha:) den skal føles veldig annetledes i munnen enn disse silikon smukkene. Veldig mye mykere og mer fleksibel:)
Ja, det er noe helt annet enn de harde silikon smokkene, det er sikkert:)

Min var motsatt, tok litt forskjellig i starten, men fra 4 mnd var det hat på bibs og bare tatt Mam siden :hilarious:

Men ja, prøve en annen smokk kan funke
 
Min veksler litt på, men nå etter at han fikk mam 6mnd+ når han ble 6 måneder, så virker det som han synes det er mer ok med smokk enn før :dummy:
Prøv med en annen type smokk, men funker det ikke, så funker det ikke :rolleyes:
Jeg brukte kun tommelen selv, men hadde sluttet i god tid før skolealder, så trenger ikke være det verste. Babyen finner i det minste alltid tommelen selv i nattens mørke ;)
 
Bare å teste forskjellige typer, og fortsette å gi smokken selvom han spytter ut.
Her tok frøkna smokken fra hun var 2 dager og frem til ca 3 mnd, da ble tommelen oppdaget og hun ville bruke puppen som smokk hvis hun kunne det. Lot hun ta tommelen litt, men tok den også ut og byttet med smokk. Jeg har forsøkt å gi smokk hele veien, men først nå (ved 5 mnd) har hun tatt smokken igjen, og da var det "natursutten" som fungerte. :)
 
Lurer på om der kan være en sammenheng mellom amming og latex-smokker. Her vil lille kun ha de i latex, har hele veien nektet å ta silikon.
 
Back
Topp