Smokk med navn..?

Solblom

Glad i forumet
Ååååh, nå som vi har bestemt navnet på gutten vår og alt, så har jeg så lyst på sånne smokker med navn!!
Sist jeg hadde baby (8 år siden) kjøpte jeg alle smokkene på apoteket.
Er disse navnesmokkene av god kvalitet? Og trygge for barnet? Noen som vil dele noen erfaringer?

Ååååh, nå som vi har bestemt navnet på gutten vår og alt, så har jeg så lyst på sånne smokker med navn!!
Sist jeg hadde baby (8 år siden) kjøpte jeg alle smokkene på apoteket.
Er disse navnesmokkene av god kvalitet? Og trygge for barnet? Noen som vil dele noen erfaringer?
Jeg tar gjerne imot smokkeråd generelt :) Hvilke type har du god erfaring med til nyfødt f.eks?

Jeg kjøpte navnesmokker på navnesmokker.no. Mini er litt sær på smokker så hadde egentlig ingen forhåpninger, men de falt i smak og han bruker de 3jeg kjøpte hver dag. Ingenting å utsette og veldig gøy med smokker med navn og tekst på :)

de som eks er på navnesmokken er kjente merker som mam, avent, nuk ol. dvs det er "vanlig" smokker som blir merket med navn. disse er sikre. ikke kjøp på eks ebay, man vet aldri hva man får og hvor gammle de er.

Jeg brukte kun silikon mam til mini sist, men det er veldig forskjellig på barn, mange tar ikke smokk i det hele tatt, noen tar ikke bestemte merker/former etc.

Før du kjøper inn mange navnesmokker hadde jeg ventet til du viste hvilket merke/type som mini foretrekker.

Kjipt å kjøpe mange mam smokker, også velger han eks bare nuk. navnesmokker er jo ikke veldig billig ;)

Selv kommer jeg til å velge avent og mam igjen tenker jeg, i silikon. syns de i lates er ekle. de blir også sprø over tid, og dermed kan smuldre opp/løsne og fororsake kvening.

Silikonsmokker(alle smokker) må uansett testes før de gies hver dag.

Jeg prøvde mange forskjellige smokker, men for oss var avent best. Navn hadde jeg først lyst på, men glad jeg ikke kjøpte da smokker er forbruksvare. :)

Jeg klarte ikke la vær å bestille da navn ble bestemt. Har ingen erfaring men klarte som sagt ikke la vær. Er så gromt.
Vil han ikke bruke de så skal det bli fin pynt ❤

Navnesmokken har dei same merkene som butikken, og prisen er ikkje så ille heller, ikkje så mange kroner dyrare pr smokk. Heilt verd det, synest eg. Vi hadde nesten berre navnesmokkar til dei to eldste, veldig koselig (og praktisk i bhg).

Men eg ville kanskje venta til du veit at babyen faktisk tar smokk (og kva for ein type), så du ikkje endar opp som oss...
4be5976c3ce80000100a1965765bc138

608981fe827797853c245689b6fb0c5c

Jeg kjøpte ingen smokker, brukte kun de fra gratis pakken på apoteket. Men her passet ikke helt de til henne og vi måtte kjøpe nye, her måtte det bli avent soothie smokk så hun kan vende seg til smokken istedenfor fingeren min :)
Jenta mi sliter også med mam flaskene, så hadde jeg vært deg så hadde jeg ventet og sett, her fungerer det nemlig best med rund sutt :)

Back
Topp