Smittefest?

InLoveAndIHateIt

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Vi noen du kjenner har fått en smittsom sykdom? Som feks vannkopper som alle må gjennom en gang? Vil du da gå på "smittefest"? Eller tenker du at barnet ditt får det når det skal?

Så lenge ingenting tilsier at det skulle være et problem (gravid kvinne som ikke har hatt vannkopper, små barn med svakt immunforsvar osv) så hadde jeg blitt med med mitt barn. Min mor fikk vannkopper som voksen, det var ikke helt greit.

Hvis det var perfekt timing så hadde jeg hivd meg rundt ja. Bedre å få disse sykdommene som barn enn voksen

Men jenta mi er bare 1,5 år så vil helst vente, men så vil jeg jo i hvertfall ikke at hun skal få det når vi har baby i hus!

Nei, vi går ikke på smittefest.

Om ungene mot formodning ikke får vannkopper før de blir store tar vi blodprøve for å bekrefte og evt vaksine om det stemmer. Man MÅ ikke ha vannkopper.

Nei, kunne ikke falt meg inn etter å ha snakket med foreldre av barn som har blir veldig syke.
Det er ingenting som tilsier at man iløpet av et liv MÅ ha disse sykdommene.

Når det er snakk om vannkopper ville jeg heller sørget for at de fikk det som små enn evt som voksne. Har hørt om flere som har fått det som voksne og blitt veldig dårlig, en tidligere sjef av meg havnet i koma og var nesten døden nær. Søskenbarnet mitt måtte bo en annen plass når barna hans fikk vannkopper, hadde han også blitt syk hadde det ikke hjulpet noen.
Mamma sendte meg alltid i bhg når det var vannkopper sånn at jeg skulle få det som barn.
Men dette gjelder kun vannkopper altså, ville ikke oppsøkt smitte som meslinger f.eks.

Før så tenkte jeg at en smittefest hørtes praktisk ut, men kommer aldri til å utsette jenta mi for smitte, får heller passe på at hun får vaksine hvis hun ikke får vannkopper naturlig.

Nei, hvorfor skal jeg smitte hu med vilje? Det betyr heller ikke at man ikke kan få det igjen om man får det en gang. Fetteren til sambo har hatt det 3 ganger.

Kommer an på sykdom og tilstand hos barnet i utgangspunktet. Men tenker at jeg ikke kommer til å gjøre alt i min makt for å unngå vannkopper. Men er ikke sikker på om jeg kommer til å aktivt oppsøke det heller ;)

Har gitt opp "håpet" om å få vannkopper i hus, så her tar vi det som det kommer.
Har en mistanke om at han har hatt det, men veldig svakt.
Og han er umulig å ta blodprøver på, så vi får heller vente til han blir eldre med å sjekke det. Hvis det ikke plutselig dukker opp noe.

Smittefest!? Er det virkelig noen som kaller noe for det! Haha, nei det hadde jeg virkelig ikke dratt på:P

Nei, vi går ikke på smittefest.

Om ungene mot formodning ikke får vannkopper før de blir store tar vi blodprøve for å bekrefte og evt vaksine om det stemmer. Man MÅ ikke ha vannkopper.
Så utrolig enig med deg!

Null smittefest her, hverken ene eller andre veien;)

Når det er snakk om vannkopper ville jeg heller sørget for at de fikk det som små enn evt som voksne. Har hørt om flere som har fått det som voksne og blitt veldig dårlig, en tidligere sjef av meg havnet i koma og var nesten døden nær. Søskenbarnet mitt måtte bo en annen plass når barna hans fikk vannkopper, hadde han også blitt syk hadde det ikke hjulpet noen.
Mamma sendte meg alltid i bhg når det var vannkopper sånn at jeg skulle få det som barn.
Men dette gjelder kun vannkopper altså, ville ikke oppsøkt smitte som meslinger f.eks.
Har man ikke fått vannkopper som voksen så kan man vaksineres. F.eks i tenårene. Mye bedre enn å gjennomgå sykdommen mener nå jeg, for mange blir faktisk veldig dårlige som små også...

Nei, ikke søren!! Vannkopper er ikke en lek. Her skal lille få vannkoppe-vaksinen.

Jeg har prøvd det to ganger sist vinter men det funka ikke :p hehe! Kommer ikke til å prøve igjen.. Nå tenker jeg at det skjer når (om) det skjer

Nei, går ikke på en slik"fest" nei.

Kaller det ikke smittefest. Men kan godt planlegge et besøk hos noen velvitende om at noen i huset har vannkopper OL.

Kalte det "smittefest" for oppmerksomhet :P

Jeg hadde ikke tatt mitt barn med til syke barn for å med viten å vilje prøve å smitte han. Jeg vil ikke påføre barnet mitt sykdom så sant det kan unngåes. Men håper jo så klart han slipper det som voksen. Så vil helst han skal ha vært gjennom alt som barn :)

Back
Topp