Vi noen du kjenner har fått en smittsom sykdom? Som feks vannkopper som alle må gjennom en gang? Vil du da gå på "smittefest"? Eller tenker du at barnet ditt får det når det skal?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så utrolig enig med deg!Nei, vi går ikke på smittefest.
Om ungene mot formodning ikke får vannkopper før de blir store tar vi blodprøve for å bekrefte og evt vaksine om det stemmer. Man MÅ ikke ha vannkopper.
Har man ikke fått vannkopper som voksen så kan man vaksineres. F.eks i tenårene. Mye bedre enn å gjennomgå sykdommen mener nå jeg, for mange blir faktisk veldig dårlige som små også...Når det er snakk om vannkopper ville jeg heller sørget for at de fikk det som små enn evt som voksne. Har hørt om flere som har fått det som voksne og blitt veldig dårlig, en tidligere sjef av meg havnet i koma og var nesten døden nær. Søskenbarnet mitt måtte bo en annen plass når barna hans fikk vannkopper, hadde han også blitt syk hadde det ikke hjulpet noen.
Mamma sendte meg alltid i bhg når det var vannkopper sånn at jeg skulle få det som barn.
Men dette gjelder kun vannkopper altså, ville ikke oppsøkt smitte som meslinger f.eks.