Smiths Venner

Skjønte ikke problemstillingen, med mindre alle ungene i barnehagen er Smiths. Uansett så kan du vel invitere likevel, hvorfor høre på rykter? Det verste som skjer er at du får nei. Så søker du og barna andre bekjentskaper på fritiden.

4 av ungene er ihvertfall det. Og begge de ansatte. Og de er bare 6 til sammen med mitt barn.
Og dette er ikke et problem, jeg bare lurer på om noen vet?

Dette er en gammel myte om smiths venner, at de ikke leker med andre barn enn de i samme sekt... Vi bor midt i mellom to smiths vennerfamilie, og datteren min har gått i klasse med flere av dem. Hennes beste venninne er smiths venner, og hyggeligere mennekser skal du lete lenge etter. De oppdrar ungene sine til å være rause og ikke utestenge andre.
Men de er mye på aktiviteter sammen på fritiden og derfor blir de jo ekstra gode venner, og det vil virke som om at de helst vil kun leke med hverandre...
Jeg har også studert sammen med flere av Smiths venner og jobbet sammen med dem. Det eneste er jo at man kan føle at "alle" er i slekt på en eller annen måte... for det er jo ikke så mange som er det i norge.

Tror du bør snakket med en av foreldre der, og hørt om de kunne hatt lyst til å kommet en tur på besøk, eller om barnet deres kunne ha blitt med dere hjem. Tror ikke dette vil by på så store problemer :)

Det du hører er bare tull. Selv vokste jeg opp i smiths venner og jeg hadde mange venner som ikke var med der.

Jeg er selv i smiths venner og alle jeg kjenner ber andre barn på besøk og går selv på besøk, så det er bare tull! :)

Back
Topp