Sminke?

Mac tester på dyr..sånn hvis noen skulle bry seg;)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Jeg har brukt mineralpudder fra i.d, men den er så dyr, etter å ha brukt id i maaange år gikk jeg over til artdeco pudder! I love it! <3 og bobby brown rouge <3

Sendt fra iphone via bv forums app

Jeg bruker foundation fra clinique. Er kjempe lett på huden og irriterer ikke huden. Får veldig lett nupper hvis jeg feks bruker dior eller chanel pga mye parfyme lukt:(

Jeg tåler ikke stoffet bismuth som er i mange mineralsminker. Får typisk "pizzatryne" etter kun kort tids bruk. Så jeg har funnet meg Jane Iredale mineral-foundation som er uten dette stoffet. Mascara prøver jeg stadig nye ting, men faller alltid tilbake på Lancome Hypnose Drama. Rouge fra Glo.

bruker bare mascara og litt eyliner, men nå er det veldig sjelden jeg orker :p

Men kan også ha partysminke, selv om det er noen år siden nå :p

Det første man må finne ut er hudtypen, tørr normal, fet eller kombinert. Har man tørr hud eller er over 40 skal man ikke ha pudder, det forsterker rynkene i huden eller tørrheten..

Så må man finne farger som passer til hudtype, øyenfarge til øyenskygge husk bruker man mindre en 3nyanser så bruker man ikke øyenskygge riktig ;)

For å finne riktig farge på foundation så må man ta det på kjevebenet, ikke halsen,hånda eller ekspeditøren.. Ja for det kan være lurt å få hjelp i butikken for å finne riktig farge.foundation skal tone ned huden så den skal være lik som hudfargen på kjevebenet ikke mørkere.
Er man rosa/rød i huden kan en beigetonetfarge være bra. er man gul i ansiktet så velg en med rosatoner i..

Først dekke røde/blå/brune flekker. med grønn,gul og lilla farge. evt concealer så foundation.
Når man påfører foundation så er det viktig å først smøre på ansiktet sånn at det er ca 1cm som ikke blir dekket, det gjevner man ut med svamp/hender etterpå. Så det ikke blir skille.. ikke påfør halsen, men husk ørene! og så evt pudder,
så 3 nyanser øyenskygge en på hele lokket en i globalinjen og en i ytterkant, duses i hverandre, så en av fargene på den nederste øyekanten sammen med eyeliner, og evt en lys helt kant i kant med øyebryna som må ha riktig lengde og fasong ;) Deretter mascara og en tanke rouge eller solpudder, så lipliner og lipgloss/leppestift..

ble litt langt å rotet, bare spør om det er noe som er uklart ;)

Back
Topp