Sminke

FRK John Deere

Forumet er livet
Er ikke flik til dette i det hele tatt.. Bruker maskara (skriver sikkert ikke det rett engang) og that's it! Har områder med ikke den vakreste huden i verden og vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne, hva hvor ol.. Begynner på et nytt liv i morgen og vil gjærne se bedre ut, lære meg litt om å ta vare på ansiktet mitt :)

Tips/råd/veiledning??

Jeg er ikke akkurat noen ekspert, men jeg har jo brukt sminke i snart 15 år så jeg har jo litt erfaring.
Og dersom du vil få litt jevnere hud ville jeg kjøpt meg en concealer og mineralfoundation. Concealeren er mer som dekkstift som er litt lysere enn foundationen, og den kan du feks bruke ved neseroten hvis du har rød hud der osv.
Ville googla meg fram litt, så finner du sikkert masse gode tips og videoer for hvordan du skal bruke den.
Mineralfoundation anbefaler jeg fordi den skader ikke huden så mye som flytende, og den ser mer naturlig ut i mine øyne. Igjen, dette må også læres.
Jeg brukte flytende foundation hver dag på vgs og huden min ble kjempestygg. Nå bruker jeg ikke så mye sminke på selve huden, men hvis jeg bruker så er det kun concealer, mineralfoundation og litt solpudder til fest for å få litt glød.
Viktig å fjerne sminken hver kveld iallefall, evt når du kommer hjem fra jobb.

Lær deg å bruk eyeliner, lær deg å legg øyenskygge. Finn ut hvilke farger som kler dine farger, og ØV! Øvelse gjør mester, og det er masse tips å finne på youtube om hvordan man skal legge sminke.

Ta deg en tur til hudpleier eller noe lignende og spør hva de anbefaler, de kan også vise deg hvordan du bruker de forskjellige produktene :) Ville absolutt ikke gått inn i et parfymeri, de fleste som står der har virkelig ikke peiling! Hvis det finnes makupstore i nærheten av deg, så har de makeupkurs som koster rundt 500 kroner, men du får alt igjen i produkter så selve kurset er jo gratis

Back
Topp