Sminke til jente

AnneS

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Hvor gamle var deres jenter når de fikk eksperimentere med sminke hjemme?

Frøkna på 5,5år ELSKER slike ting, og jeg lar henne og kusinen holde på hjemme. De får ikke gå med sminke ute blant folk da :p

At jeg skulle få en slik jente-jente hadde jeg ikke trodd :hilarious:

Hvor gamle var deres jenter når de fikk eksperimentere med sminke hjemme?

Frøkna på 5,5år ELSKER slike ting, og jeg lar henne og kusinen holde på hjemme. De får ikke gå med sminke ute blant folk da :p

At jeg skulle få en slik jente-jente hadde jeg ikke trodd :hilarious:
Mi er bare 1 år, men jeg tenker hun skal få lov når hun er i det stadiet hun ikke tar alt i munnen for å smake. Og er litt komisk å når de skal sminke mamma sin også :hilarious: bare la henne hold på, skaff henne evt.sånn sminkedukke Barbie hodet greie :hilarious:

Har selv ei på 8 som har elsket sminke lenge. Folk har ment jeg var gal som har latt Hu gjøre det. På uformelle middager/ familiefester så har Hu fått bruke det. Hu klarte å snike seg det på før skolen en dag også. Men hu har egen sminke nå.

Har en jente på 7 år. Hun får lov at brukte litt inne men får ikke lov at gå ut med det. Gruer meg litt til hun kommer i tenåra :p hun liker godt at kle seg fint andre ganger så får hun me joggebukse og brorens hette genser :p Hun elsker sminke og hun er stikk motsatt meg. Jeg går sjelden med sminke.

Eldste brukte det i rollelek osv mellom 5 og 8 år kanskje. Har ikke brukt siden og nå har hun nettopp fylt 13. Mange av de influenserne bruker så vilt mye sminke. Helt forferdelig. Håper jeg slepper å se henne sånn :dead::hilarious:

Jenta mi er også fem år, og veldig opptatt av hårpynt, dilldall og nå sminke. Hvis jeg skal ut på noe og sminker meg sitter hun ved siden av og spør hva alt er, hvor det skal i ansiktet osv. Hun får da lov til å ta på seg litt øyenskygge og leppestift hvis hun spør.

Hadde hun spurt om å få på seg litt under lek hjemme hadde det vært greit, men det har hun ikke gjort enda (utenom neglelakk da).

Mi på 5,5 år har sin egen lekesminke, hun har kjøpt selv for sine egne penger. Hun elsker å sminke seg :p

Dette bør jeg begynne å tenke på skjønner jeg. Her vet ikke hun på 4,5 hva sminke er en gang tror jeg. Hårpynt derimot har hun skuffen full av og nekter å gå ut av badet på morgenen uten hårpynt :hilarious:

Dette bør jeg begynne å tenke på skjønner jeg. Her vet ikke hun på 4,5 hva sminke er en gang tror jeg. Hårpynt derimot har hun skuffen full av og nekter å gå ut av badet på morgenen uten hårpynt :hilarious:
Dette med sminke har kommet ila det siste halve året plutselig, jeg bruker sjeldent sminke, så mulig snakk fra bhg? :p

Mine jenter på 5 og 10 buker bare neglelakk. Dvs, eldste har fått lipgloss med bittelitt farge.

Eldste har vært gjennom en periode med lekesminke, som de bare brukte i lek, type knall rosa og blå og sånn i hele ansiktet, men det har aldri vært aktuelt for å pynte seg.
Annet enn neglelakk altså, det har de fått en del av.

Back
Topp