Sminke til barn.

Skjønner godt ei på 4,5 syns lipgloss, øyeskygge osv er moro jeg! Hadde latt min jente (om jeg hadde hatt) fått det om hun ønsket det :D neglelakk og! Maskara hadde vi venta mange år med. Og hadde hatt regler om når det er greit å sminke seg :)

Nei syns ikke noe om at når dem er så små skal ha sminke :)

Jeg gir bare neglelakk og sånn leppepomade til barn, men kun om det skjer noe spesielt. Hun får ikke noe ansiktssminke

Tja hvorfor ikke?
Barn elsker å leke at de er voksne og så lenge voksne ser til at det bare er lek,så er det greit.
Alt gjør er å farge ansiktet og herme.
De leker jo mor og far og barn, frisør, teselskap og andre ting. Barn legger ikke like mye i det som voksne.

Jentungen på 4,5 ønsker seg sminke til jul.
Har din 4 - 5 åring sminke? Hvordan begrenser dere bruken?

Kjøp da iallefall ikke sminke på leketøysbutikken, den får man lett utslett av. Regelen her er at sminke er lov på lørdager og i bursdager.

Jeg fikk sminke til jul når jeg var 3- 4 år. Ble så vakker atte :P
Det var et sånt rosa sett for barn kjøpt på lekebutikken eller noe sånt.

Hun har ikke det enda, har ikke vist noen interesse. Hun har prinsesseparfyme da, og får neglelakk av og til, klistreøredobber og hun har en sånn solpudder-kost som hun "sminker" seg med av og til. Hvis hun ønsker seg det har jeg ikke så mye i mot det til lek, bortsett fra at jeg ser for meg at det lett blir et skikkelig svineri.

Venter gutt og er glad for det. Litt mindre stress rundt klær og utseendet. Men da jeg jobbet i barnehage så var det teatersminke til karneval litt neglelakk og glitter. Sånt er joo veldig uskyldig. Oppbevar det selv og gjør det mest mulig lekent og kreativt tenker jeg :)

Synes det er litt vgel tidlig å sminke seg på den alderen.

Niesen min på 5 har fått en slik sminkedukke som hun kan sminke. Det er liksom et stort dukkeansikt også følger det med sminke til, man kan farge håret dens osv.

Jeg har sminket henne innimellom, ja. I den alderen er det noe av det gøyeste som finnes og jeg fjernet det jo ordentlig etterpå. Hun har også fått mascara i bursdager. Jeg har null problem med det.

Mine på 5 og 6,5 år har lekesminke :) jeg oppbevarer den, så de får kun når de kler seg ut og leker frisør og sånn. Får selvfølgelig ikke lov å gå ut sånn! Å sminke hverandre å være frisører er noe av det kjekkeste jentene mine vet :) skikkelige fjols begge to! Hehe. De har det ikke etter meg ihvertfall.. Jeg sku vel muligens vært litt flinkere til å fjolle meg ;)

Ja, det hadde hun :) men ble bare brukt til gøy og ikke til hverdags! Hun er straks 6 år nå, å hun vil gjerne ha lipgloss, neglelakk og parfyme noen dager. Det får hun :)

Dere som syns sminke på barn er greit, tenker dere over hva slags stoffer som er i det? Det er jo laget for voksne, ikke barn.
Jeg leste på nettet om stoffet toluen, at det fins i enkelte neglelakkmerker og at det er skadelig.

Back
Topp