Sminke til barn.

LilleBurugla

☆ En del av Juni-13 ☆
jentene i juni13
Tilgangsansvarlig
VIP
Jentungen på 4,5 ønsker seg sminke til jul.
Har din 4 - 5 åring sminke? Hvordan begrenser dere bruken?

Ja, min har. Hun elsker det! Jeg oppbevarer den, og så må hun spørre etter det. Hun elsker f.eks å sminke meg - da blir jeg fiiin :p

Oi...det tror jeg ikke jeg ville gitt henne. Men kunne godt finne på å sminke henne litt uskyldig med min egen sminke, hvis hun skulle kle seg ut/på karneval.

Min på 4,5 har ikke spurt om det, så hun har ikke. Om hun ønsket seg det veldig hadde jeg nok latt henne få, med betingelser. At jeg oppbevarte den og hun fikk bruke det av og til når hun spurte.

Mi er for lita for sånt enda.

Men husker jeg hadde "lekesminke" da jeg var liten som jeg fikk bruke når jeg kledde meg ut og lekte. Men måtte alltid vaske det bort når jeg var ferdig og leke, og før jeg gikk ut av huset.

Man må kanskje evt klargjøre reglene før hun får sminken?!

Sminke som i mascara og hele pakken eller leppestift og litt rush? I den alderen var vel det nærmeste jeg kom sminke, slik sminkehodet og halloweensminke:p

Det er veldig tidlig, men med klare regler som de over her skriver, ser jeg ikke problemet. Klart det er stas å gjøre som mamma!

Hun har hatt sånn lekesminke-skrin tidligere, men tåler ikke den type sminke. Hun har fått låne min innimellom, og da koser hun seg fælt, hun sminker meg, og jeg henne :) Tenker å kjøpe noe ala Color workbox, men var litt usikker. Smart å oppbevare det for henne, og ha klare regler rundt det. Meningen er selvfølgelig ikke å gå med sminke i det daglige, det hadde hun aldri fått lov til :) Tusen takk for innspill!

Sminke som i mascara og hele pakken eller leppestift og litt rush? I den alderen var vel det nærmeste jeg kom sminke, slik sminkehodet og halloweensminke:p

Maskara er nok ikke det største ønsket nei, men leppestift, øyenskygge, rush osv. Masse farger vil jeg tro :p

Nei. Gutten min var glad i å kle seg ut så jeg sminket han med min sminke eller karnevalssminke hadde han da.

Litt neglelakk er ok, men vet ikke hva jeg tenker om det, da jenta mi er kun 2 ennå :P

Hun har noen lipsyler og litt lekesminke. Ikke noe ordentlig nei. Får låne litt solpudder av meg innimellom. Tror hun iallefall :p Hun er straks 5 år.

Min jente fikk det til 5 års dagen sin i fjor og hun har brukt det mer til å sminke meg og andre i lek enn å bruke det som sminke på seg selv liksom. Så jeg ser ikke problemet... I år får hun litt til, hun elsker å leke frisør og fletter hår og holder på :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Her det enste jenta mi får av slikt er neglelakk og så har hun noen lipglos, hun er syv! Kan finne på å ha på seg litt mascara og leppestift om hun skal noe spesielt, men hun har ikke eget sminkesett...

Har kun gutter jeg da, men hadde nok ikke putta sminke på ei jente på 5år om jeg hadde hatt det. Neglelakk og lipgloss -ja det kunne jeg ha gjort :)

Back
Topp