Sminke på 3 åring??

©Miss Fat

Gift med forumet
http://www.kjendis.no/2011/04/24/kjendis/suri_cruise/mote/16293722/

"Suri Cruise skal ha begynt å bruke sminke da hun var tre år gammel. "

For all del la de gjøre som de vil med sitt barn. Men hva synes dere??

TRAGISK!!!!!!!!!!!!!! LIKER IKKE DEN FORM FOR OPPDRAGELSE I DET HELE TATT!!! Og SMINKE!?!?!? Jentan mine er pen nok som de er, og trenger ikke sminke!! Tror ingen 3-åringer er så opptatt av å bruke det heller..?

Miss Fat skrev:
http://www.kjendis.no/2011/04/24/kjendis/suri_cruise/mote/16293722/

"Suri Cruise skal ha begynt å bruke sminke da hun var tre år gammel. "

For all del la de gjøre som de vil med sitt barn. Men hva synes dere??

Ikke aktuellt i vårt hjem iallefall, hva andre velger å gjøre driter jeg i. Jeg skal iallefall ikke lære jenta mi at hun trenger sminke for å bli finere i så tidlig alder, Sånt blir det bare komplekser av, og det kommer faen meg tidlig nok. Sammen med slankehysteriet.

Bryr meg ikke om hva andre gjør, men det hadde ikke skjedd her, det er totalt unødvendig. 

Mine jenter har ikke visst hva sminke er omtrent hehe... 

Aldri i  livet....  ALtså karnevall også slikt er unntaket.
Men her har hun allerede begynt å mase om å farge håret emoticon .
Var vist noen i barnehagen som hadde gjort det....

Det er jo tydelig på de bildene at dette er ei lita jente som låner mammas sminke.. Hadde det vært foreldrene som pushet på så hadde det sett sånn ut og..
Jeg er SVÆRT tydelig på at jenta mi er nydelig uten sminke, men noen gange har hun lyst til å låne mammas lipgloss likevel, og det ser jeg IKKE problemet med altså..

Og av alle bildene de har tatt av Suri i løpet av to år så fant de TO bilder med litt leppestift utenfor leppekantene? Nei, her tror jeg tabloidene virkelig slår til og lager 100 høns ut av tre kvarts fjær altså..emoticon

Nei, ikke annet enn å få leke med litt avdanket sminke hjemme eller litt lipgloss/lypsyl sammen med mamma på badet mens mamma sminker seg.

Jeg må innrømme at når jeg står og sminker meg og jentungen viser interesse så børster jeg kjapt av øyenskyggen på børsten og pjusker henne på nesen med børsten :-P

Men ikke til å gå ut med før de er myyye eldre.

Jeg tror media hyper opp denne Suri greia til de grader. Tydelig at hun ikke har blitt sminket av en voksen hvertfall. Og det er ikke en dråpe i havet om man sammenlikner med disse ungene i skjønnhetskonkonkuranser i USA, DET syns jeg er ille. Altså, faren hennes er ikke min favoritt, men både han og kate skal ha ros for at det virker som om de gjør sitt aller beste for å holde suri ute av galskapen rundt de. Tenk så lite bilder vi ser av henne i forhold til at paparazzi forfølger de 24/7.

MalinDalin skrev:
Jeg tror media hyper opp denne Suri greia til de grader. Tydelig at hun ikke har blitt sminket av en voksen hvertfall. Og det er ikke en dråpe i havet om man sammenlikner med disse ungene i skjønnhetskonkonkuranser i USA, DET syns jeg er ille. Altså, faren hennes er ikke min favoritt, men både han og kate skal ha ros for at det virker som om de gjør sitt aller beste for å holde suri ute av galskapen rundt de. Tenk så lite bilder vi ser av henne i forhold til at paparazzi forfølger de 24/7.

Sign..

Og dere med jenter fra 3 år og opp som er så motstandere av det der. Har de aldri ville hatt på seg lipgloss/lebestift som mamma bruker?
Alle småjenter vil jo det. Jeg tipper hun ikke går sånn hver dag og man ser jo tydelig at det er Suri selv som har hatt på. Ser virkelig ikke problemet..

Senator Malin skrev:

Sign..

Og dere med jenter fra 3 år og opp som er så motstandere av det der. Har de aldri ville hatt på seg lipgloss/lebestift som mamma bruker?
Alle småjenter vil jo det. Jeg tipper hun ikke går sånn hver dag og man ser jo tydelig at det er Suri selv som har hatt på. Ser virkelig ikke problemet..

Vell, mine jenter har ikke visst hva lebestift er for noe, siden jeg ikke bruker det. Det er ikke så lenge siden Khadija kom hjem fra barnehagen og ville ha "negleglakk" fordi en jente i barnehagen hadde det. Hun visste ikke helt hva det var, men jeg fant fram en jeg hadde liggende og slenge fra en swap jeg var med på, og hun rygget ti meter bak pga lukten. 

Jeg bruker lypsyl noen ganger, om leppene er sprukket, men det har alle ungene mine brukt fra de var små, om de har hatt behov for det, for det er "medisin" og ikke noe man leker med eller bruker for å bli "fin". 

Senator Malin skrev:

Sign..

Vell, mine jenter har ikke visst hva lebestift er for noe, siden jeg ikke bruker det. Det er ikke så lenge siden Khadija kom hjem fra barnehagen og ville ha "negleglakk" fordi en jente i barnehagen hadde det. Hun visste ikke helt hva det var, men jeg fant fram en jeg hadde liggende og slenge fra en swap jeg var med på, og hun rygget ti meter bak pga lukten. 

Jeg bruker lypsyl noen ganger, om leppene er sprukket, men det har alle ungene mine brukt fra de var små, om de har hatt behov for det, for det er "medisin" og ikke noe man leker med eller bruker for å bli "fin". 

Mi jente har og fått låne litt leppestift og øyenskygge et par ganger. Bare koselig det, hun føler seg jo sååå fin og stor:) Jeg hadde ikke trødd på henne foundation og maskara for eksempel, men littegrann innimellom er bare skjønt:) Ser ikke at det er skadelig på noe som helst måte.

å sminke små barn synes jeg er tåpelig...men om de får låne litt lipgloss i ny og ne er vel ikke så farlig...da synes ejg det er utrolig at hun får gå med høye hæler!!! skader jo ryggen...nei en uting...har også sett noen bilder av henne midt-vinters i kjole...og ingenting annet...dåne...

jaja...folk får gjøre som de vil, men  ille er det jo om det går utover barnets ve og vel...;)

Nå har det seg slik at jenta bruker ikke sminke, men hun har lånt mammas lip gloss....
Jeg ser virkelig ikke problemet!
Husk på at dem vokser opp i en helt annen verden enn det våre barn er vant med, Kanskje det er greit dem får smake litt på hva som venter dem om noen år. Se bare på dattra til will smith,
Sønnen min var ikke mer enn 2 år da han "sminket" seg første gang med min sminke.
Han er verken feminin, homo eller en gutt som sminker seg daglig.
Kan tenke meg dattra mi låner lip glossen en dag også.

Bouncing buttplug skrev:
Det gjør jenta mi også i ny og ne.. *sniker seg ut igjen*

SERRIØST?????... neida =p

Er jo litt annet at de små sniker seg til litt sminke for å "leke" . Det ser jeg ikke problemet med..emoticon

Værre når de skal ha på seg sminke fordi de skal ut osv..

Qualitas skrev:
Bouncing buttplug skrev:
Det gjør jenta mi også i ny og ne.. *sniker seg ut igjen*

SERRIØST?????... neida =p

Er jo litt annet at de små sniker seg til litt sminke for å "leke" . Det ser jeg ikke problemet med..emoticon

Værre når de skal ha på seg sminke fordi de skal ut osv..

Hun gjør det også i ny og ne..emoticon  Hun ser at jeg tar sminke på meg og vil låne litt lipgloss, og da får hun lov til det noen ganger.. Det er jo tydelig på de bildene at hun har tatt på seg sminken selv, og ikke Katie liksom..emoticon

Hvis det kun er snakk om lipgloss så er det mange 3åringer som bruker det. veldig populært blandt jentene i guttungen sin barnehage...farge og glitter. og de doller seg opp me kjoler og hårpynt og smykker og sånn...

Selv synes jeg ikke noe om det. om de har tørre lepper hjelper ikke det klisset og det ser jo bare ut som syltetøy rundt munnen. Høyhelte sko er ikke bra for ryggen.

Gutten min sitter å "sminker" seg med pudderkosten min mens jeg sminker meg, han elsker også å få ta på lypsyl/vaselin på leppene (les; gjerne hele fjeset). For han handler det nok ikke om å dolle seg (ble 2 år her om dagen). Hadde jeg hatt en jente hadde hun også fått leke seg på samme måte, men hadde ikke vært snakk om å bruke sminke til daglig.

På den måten det blir gjort her i huset blir det jo nesten en slags lek og læring (motorikk og hvor munnen er f.eks.)

Gutten min sitter å "sminker" seg med pudderkosten min mens jeg sminker meg, han elsker også å få ta på lypsyl/vaselin på leppene (les; gjerne hele fjeset). For han handler det nok ikke om å dolle seg (ble 2 år her om dagen). Hadde jeg hatt en jente hadde hun også fått leke seg på samme måte, men hadde ikke vært snakk om å bruke sminke til daglig.

På den måten det blir gjort her i huset blir det jo nesten en slags lek og læring (motorikk og hvor munnen er f.eks.)

Back
Topp