Smil

-TP-

Elsker forumet
Assistert-jentene
Juliknøttene 2022
Mini er 7 uker i dag og smiler ennå ikke :wideyed: Trooor jeg ser antydning til det innimellom, men ikke noe tydelige greier.. På snap-termingruppe virker det som alle har smilende babyer, så blir litt bekymra:facepalm::sorry:

Smiiler deres? Når begynte de med det evt? Da mener jeg sosiale smil, ikke sånne som kommer når de gulper/bæsjer etc:hilarious:
 
Ja, hun har smilt i 2-3 uker. De imiterer mye, så det kan bare være at koden ikke er knekt. Vi gliser og ler mye til henne, for å stimulere smilingen. Om det er det som hjelper vet jeg ikke. Barna er jo forskjellige :) Tror eldste smilte første gang rundt 8 uker.
 
Sniker
Mine to har vært ulike der :) eldste som aldri var urolig eller hadde mageknip, ga meg sitt første smil rundt 4 uker. Det var riktignok ikke noe sol skjedde daglig i starten.
Den yngste hadde mye mer uro og vondt i magen og hun var nok nærmere 8 uker før det ble noe særlig til smil
 
Tror det var ca uke 8 her også hvertfall rundt 2 mnder. Men blir jo veldig i stuss fordi å smile gjorde de tidlig, men det er ikke bevisst smiling om du skjønner.

Men nå er det bevisst smiling, eller sosial smiling som de kaller det på engelsk. Men det kommer nok, alle er forskjellige :) er man bekymret så hør med helsestasjonen eller lege
 
Snuppa vår ble 6uker i går og har så vidt begynt å smile. Siden vi har storesøster på 1,5år blir det ikke alltid mulighet til så mye bonding med babyen alltid, så tar det med i betraktning
 
Fra vi så antydning til de første smilene og til det var tydelige smil gikk det kanskje 1.5 uke, så tipper du ser tydelige smil snart :)
 
Frøkna her var i underkant av 7 uker før jeg ble sikker på at hun smilte, men med førstemann var det senere. Tipper han var rundt 8-9 uker!
 
Frøkna her var ca 4,5 uke da hu begynte å smile. Begynte å le når hu var ca 6 uker. Er nok veldig forskjell fra baby til baby.
Husker ikke hvor mange uker de 2 andre mine var når de begynte å smile (Er jo 11 og 15år siden de var babyer)
 
Lille blir seks uker på onsdag, men tror ikke at han har smilt ennå. Men litt usikker på om det var et ordentlgi smil i går, eller bare magevondt. :p
 
Takk for svar alle sammen :joyful: Vi har brukt mye tid på å prate og tulle og få henne til å smile og le liksom, men det lar vente på seg gitt. Skal sies at de første 4 ukene sov hun utrolig mye, så kanskje det spiller inn..? I tillegg plages hun med mye vondt i magen og sånt..
 
Takk for svar alle sammen :joyful: Vi har brukt mye tid på å prate og tulle og få henne til å smile og le liksom, men det lar vente på seg gitt. Skal sies at de første 4 ukene sov hun utrolig mye, så kanskje det spiller inn..? I tillegg plages hun med mye vondt i magen og sånt..

Veldig vanlig at de sover mye de første 3-4 ukene, men tenker mageknip kan ha litt mer å si. Fikk smil mye tidligere fra han som aldri hadde mageproblemer enn fra hun som plagdes veldig. Hun var av typen som begynte å skrike i det øyeblikket hun ikke hadde kroppskontakt med noen :happy8 kunne ikke ligge i vogn eller bilstol uten å hyle i mange måneder. Ja, generelt ganske utilpass. Nå er hun 1,5 år og stort sett blid som ei sol - og veldig langt fremme sosialt og språklig. Tidligere med språk enn han som smilte mer i starten.
Så, alt er nok helt som det skal. Men jeg skjønner såklart at du venter og lurer på når de første smilene skal dukke skikkelig opp :)
 
Veldig vanlig at de sover mye de første 3-4 ukene, men tenker mageknip kan ha litt mer å si. Fikk smil mye tidligere fra han som aldri hadde mageproblemer enn fra hun som plagdes veldig. Hun var av typen som begynte å skrike i det øyeblikket hun ikke hadde kroppskontakt med noen :happy8 kunne ikke ligge i vogn eller bilstol uten å hyle i mange måneder. Ja, generelt ganske utilpass. Nå er hun 1,5 år og stort sett blid som ei sol - og veldig langt fremme sosialt og språklig. Tidligere med språk enn han som smilte mer i starten.
Så, alt er nok helt som det skal. Men jeg skjønner såklart at du venter og lurer på når de første smilene skal dukke skikkelig opp :)
Som å høre frøkna mi :hilarious: Med én gang jeg tar henne av puppen er det vræling, så er ikke så mye tid til smiling:bag: Det ser ut som hun smiler med øynene av og til, men at hun liksom ikke helt får med munnen:hilarious::hilarious:
 
Som å høre frøkna mi :hilarious: Med én gang jeg tar henne av puppen er det vræling, så er ikke så mye tid til smiling:bag: Det ser ut som hun smiler med øynene av og til, men at hun liksom ikke helt får med munnen:hilarious::hilarious:

Høres kjent ut ja :hilarious: ❤️ Er noen små bestemte frøkner detta.
 
Back
Topp