Smil! sin dagbok!

Smil!

Glad i forumet
MayDay2021
Hei alle!

Jeg og min mann har endelig bestemt oss for å starte å prøve. Vi har snakket om det årevis, og nå har vi endelig bestemt oss for å forsøke å få en liten spire til å gro! Så utrolig spennende!

Jeg hadde første dag med mens etter pilleslutt 26. Juli, så nå prøver vi for fult :) Ganske morro, blir liksom sex med mening og en ekstra piff i forholdet. Vi har sex ca annenhver dag :) Morro og vi koser oss <3

Jeg har selvfølgelig begynt å lese masse, og så utrolig mye man må passe på! Hva man skal spise, ikke spise. Man skal trene, men ikke for hardt... Ikke kaffe! Cola Zero må man vel også passe på. Jeg prøver allerede nå å tilpasse meg den nye livsstilen, for selv om jeg vet at det kan ta mange måneder, kan det jo hende det allerede en en spire der. Så, better safe than sorry tenker jeg. For dere som har forsøkt lenge, spiser dere aldri spekeskinke, upasurisert ost, alkohol etc? Aldri mer enn en kopp kaffe?

Også så mange ord og utrykk folk bruker her inne, masse forkortelser. Om noen leser dette og vet hva alle forkortelsene dere bruker betyr, kan noen oversette for meg?

Vel det var det for denne gang! I kveld blir det morro for jeg tror jeg er veldig fertil i dag. Haha, aldri undersøkt meg så godt før, og fulgt med på hva som havner i trusa. Rart egentlig, men vi blir vel vant til det.

Tjallabais! Vi skrives!

Jeg har ikke prøvd lenge, er i pp1 nå. Og med førstemann klaffet det i pp3. Men jeg levde som før med tanke på mat. Alkohol hadde jeg sikkert holdt meg unna, men jeg drikker svært sjeldent! :)

Lykke til!

PP er prøveperiode? Er så mange forkortelser når jeg leser her inne :) vanskelig for en nybegynner!

PP er prøveperiode? Er så mange forkortelser når jeg leser her inne :) vanskelig for en nybegynner!
Obs, ja! Sorry :P Skal finnes en oversikt her inne, men jeg finner den ikke :/

CD= syklusdag
IKM= dagen man forventer mensen

Jeg spiste blåmuggost i helga. Tenkte først etterpå at det ikke var så lurt... Men det er kanskje ikke så vanlig å være så nøye?

Hei! :) jeg prøver også for første gang og er i pp2. Har tatt meg noen glass vin når jeg hadde tr (tante rød) på besøk, men holdt meg unna alkohol når jeg har vært usikker på om jeg er gravid. Venter nå på eggløsning, har kjøpt meg tester :D når det gjelder mat så har jeg stort sett levd som vanlig, men prøver å ikke drikke så mye kaffe. Spennende tid :)
Lykke til!

Hørtes veldig fornuftig ut! :) Er vel sånn omlag jeg lever også. Trener også en del, og man skal vel ikke trene for hardt heller. Så får ta det litt roligere fremover, får fokusere mer på styrke.

Har lest litt nå og skjønte faktisk hva TR var :p *stolt* regner med med at de forkortelsene kommer automatisk etterhvert.

Tester ja, hm. Har tenkt på det. Kanskje neste PP, om ikke det går. Men syntes å kjenne på kroppen og se på utfloden hvor jeg er i syklusen, og synes det er også ganske nyttig nå. Har aldri tenkt over det før, men det er jo akkurat sånn som man leser :D

Masse lykke til!!

Hørtes veldig fornuftig ut! :) Er vel sånn omlag jeg lever også. Trener også en del, og man skal vel ikke trene for hardt heller. Så får ta det litt roligere fremover, får fokusere mer på styrke.

Har lest litt nå og skjønte faktisk hva TR var :p *stolt* regner med med at de forkortelsene kommer automatisk etterhvert.

Tester ja, hm. Har tenkt på det. Kanskje neste PP, om ikke det går. Men syntes å kjenne på kroppen og se på utfloden hvor jeg er i syklusen, og synes det er også ganske nyttig nå. Har aldri tenkt over det før, men det er jo akkurat sånn som man leser :D

Masse lykke til!!

Jeg trener også en del, løper. Skal på halvmaraton i september så er spent på hvordan det blir hvis jeg blir gravid denne pp. Men det går vel bra likevel når kroppen er vant til å trene :) jeg tror at hvis spira sitter godt i starten så sitter den løpet ut.
Jeg kunne heller ikke så mange forkortelser i starten, men det kommer fort ja :D
Det er artig å følge med bare på kroppen også, den gir jo mange tegn. Men veldig artig med tester også, hehe :)

Da er jeg inne i det berømte dpo land... Har lagt inn godt med aksjer hele perioden, ettersom jeg ikke aner hvor lang syklusen min er.

Har hatt el-slim en uke, og i går var det tydelig forandring. Alt tørket opp og nå er alt slim borte

Tenker å teste på fredag, ettersom vi skal bort og det vil sannsynligvis bli servert alkohol

Hei! Jeg er i 2 PP og 2DPO, så vi ligger ganske likt :) Vi prøver også på førstemann. Vil tipse om appen Ovia Fertility, veldig fornøyd med den. Appen lærer av dataen du legger inn og gir deg råd og man kan se hvor fertil man er de forskjellige dagene.

Har også en dagbok hvis du vil lese den :)

Oi, ja, da må vi være ganske likt :) Spennende da!

Takk for tips. Plukket faktisk opp navnet fra en annen tråd her for noen dager siden og lastet den ned. Veldig grei og bra oversikt man får!

Trodde jeg var i dpo land...

Nå har jeg fått slim igjen etter flere dager hvor jeg har vært helt tørr (og før det igjen en uke med hvitaktig slim)! Masse helt klart, som rå eggehvite, i dag og i går. Var også en rød blodstrek i en slimtråd (beklager detaljer). Tok el-test i går og i dag, og synes den i dag var litt sterkere enn i går. Men fortsatt svake i forhold til kontrollstreken. Kanskje jeg får eggløsning nå?! Da har jeg i så fall lang syklus...

Tror det må legges inn noen flere aksjer i kveld for å være sikker. :p

Kanskje kroppen ikke fikk til el sist, og prøver på nytt nå :) Det heter vell at om det er litt blod i el-slimet, så er det bare tegn på at man er ekstra fruktbar ;) kjør på! ;)

Ja, lurer kanskje på det. Ellers har jeg lest noen plasser at det også har skjedd med en del damer som har vist seg å vært gravide. Sååå, håper jo at det er det. Men uansett, blir kos i kveld for sikkerhets skyld :p

Trodde jeg var i dpo land...

Nå har jeg fått slim igjen etter flere dager hvor jeg har vært helt tørr (og før det igjen en uke med hvitaktig slim)! Masse helt klart, som rå eggehvite, i dag og i går. Var også en rød blodstrek i en slimtråd (beklager detaljer). Tok el-test i går og i dag, og synes den i dag var litt sterkere enn i går. Men fortsatt svake i forhold til kontrollstreken. Kanskje jeg får eggløsning nå?! Da har jeg i så fall lang syklus...

Tror det må legges inn noen flere aksjer i kveld for å være sikker. :p

Opplevde det samme som deg! Hadde ELslim fredag(veldig lite) og testene var negative. Trodde jeg hadde gått glipp av peaket (egges slippes vel 12-48 t etter negativ test). La inn aksjer.

Så var utfloden som vann, på DPO 2 var det litt strekkbart (men klart), men var kåt da jeg sjekket (sorry hvis det er TMI) så tenkte det kanskje var grunnen. Så seint på kvelden DPO 3 fant jeg ELslim i trusa og på papiret. Mer enn jeg hadde funnet på fredag. Hadde jo selvfølgelig slutta å måle EL på mandagsmorgen elns. Tar utgangspunkt i at EL var i går og må starte på scratch med 1 DPO. Skikkelig nedtur.

Da fikk jeg EL CD17 istedenfor CD14. Hva googlet du forresten for å finne at andre har opplevd lignende og vært gravide? (Lov å håpe) :o

Oi, ja! Ser ut som vi er å samme båt. Jeg er på CD23 nå jeg da... Trodde jeg var godt inne i dpo land.

Haha, jeg hadde slim i går og trodde også det var pga at jeg var kåt. Skikkelig klengete og hadde bare lyst på kos... Muligens jeg må lytte mer til kroppen :p

Jeg søkte på "slim etter el" eller noe sånt på Google.

Back
Topp