Smil og øyekontakt

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Jenta vår (5 uker) gir oss øyekontakt avogtil og smiler også innimellom, men smilene er nok mer en reaksjon på at hun er trøtt, luft i magen ol. Har deres små kommet med de bevisste og gode smilene? Hva med å le? Har dere øyekontakt lenge? Jenta vår gir oss som sagt noe øyekontakt men så kikker hun på vinduet, lyset eller noe annet.

Jenta vår er 6 uker, og har hatt stunder med øyekontakt siden før hun var to uker gammel.

Nå kan hun ligge lenge på fanget og se på oss, smile og snakke :-) Hun har ikke ledd ennå. Når hun er sliten ser hun bort, og da helst på lys eller ting med store kontraster.

Mi blir 6 uker i morgen, og smiler en god del allerede! Hadde ikke helt venta at hun skulle smile ennå, siden hun er prematur.. :) Blikkontakt har vi hatt i ca 3 uker nå. Kjempekoselig! :)

Ida er strax 5 uker og føler ho er ganske "tidlig" på det meste, var født 1 uke etter termin også da. Første bevisste smilet mens ho såg direkte på meg kom ved ca 2 ukers alder, nå smiler ho masse, og ikke nøye på hvem ho deler dem ut til, bare man har blikkontakten og snakker til ho og gliser selv, har ho mange stunder hvor ho er kjempeblid og setter i ett sånn kjempeflir samtidig som ho kikker litt vekk, som når de setter i å le, bare at ho har ikke lyden enda, pludrer endel så er på gang. :-D Blikkfesting fra hu var uka gammel, men ikke så lenge i gangen da enda da. Men sååå hærlig nå når de begynner med dette syns jeg, gleder meg sånn til første hikstet med latter!

Lillesnupp blir 6 uker i morgen og har de siste dagene kommet med smil når vi prater til henne og må si jeg tokk til tårene når jeg fikk det første genuine smilet :joyful:

Har ikke begynt å le enda da, men det gleder jeg meg til <3

Men blikket festet hun veldig tidlig :)

Last edited:
Seks uker i morgen her. Har kommet noen få bevisste smil, tror jeg. Men venter enda på de gode og mange smilene og latteren. Øyekontakt er det mye av, og han holder den lenge. Spesielt på meg og eldste søster.

Nå er vår jente snart syv uker, og har masse blikkontakt og er raus med smilene dersom hun er i godt humør. Ikke noe som får mammaen og pappaen så glade om dagene, som når vesla setter øynene i oss, sier "gho" og gir oss et stort glis <3 Hun ler ikke enda, ser så fram til den dagen jeg får høre latteren hennes for første gang!

6 uker, og nærmer oss 7. Blikkkontakt holder han en stund, men beviste smil er det langt imellom. Tror kanskje vi har hatt 2 :) Lokker og lurer, og tror det nærmer seg. Han er mer interesert i oss nå :)

Har hatt blikkontakt lenge. Begynte å smile bevisst og flere ganger daglig da hun var ca 4 uker. Ingen latter enda, men ser hun prøver..kommer bare ingen lyd. Er litt over 6uker.

Blikkontakt har vi hatt lenge og han følger oss når vi går ut av rommet eller snakker med han. Smil har vi også fått, men jeg tror det er mer bæsjesmil eller noe, selvom jeg også tror han smiler bevist innimellom :-)

Min har hatt bevisste smil siden hun var 3 uker og gir god blikkontakt. Hun søker etter oppmerksomhet med kroppen og lyder og prater masse (errø rørrø). Hun ser også etter personer, gjerne storebroren eller meg. Hun er straks 7 uker, men har holdt på slik en god stund.

Jenta mi blir 4 uker på fredag. Hun har masse blikk kontakt. Hun begynte feste blikket rundt 1-2 uker. Hun smiler noen ganger :). Ikke begynt å le enda

Gutten vår er nå 4,5 uker, og nå smiler han bevisst :) det skjedde første gang for to dager siden, så har var rett over 4 uker. Får øyekontakt med han når han smiler, men han smiler kun til meg, ikke til pappa eller storebror :p Han smiler når jeg smiler og prater med han for det meste :)

Back
Topp