Smertestillende

Sunniva

Betatt av forumet
Fikk sjokk i dag da jeg leste pakkningsvedlegget for Naproksen. HAr bruk disse i alle de år da jeg har sterke mens smerter. Disse kan faktisk hindre deg i å bli gravid. OBS OBS. Må ligge unna betennelsesdempende medikamenter fremover. Lurer på hva jeg skal finne på nå for å overleve besøk av Tante Rød. Noen som har et bra tips?
 
Hei. Det er forsket på at alle betennelsesdempende medikamenter kan være skadelig for de som prøver å bli og de som er gravide. Du bør høre med legen din hvilke smertestillende du kan bruke. Selv bruker jeg Paracet mot menssmerter, det funker bra på meg. Det er mye å huske på når man prøver å lage barn [8|]!
 
Ja huff. Har ikke tenkt på at det kunne vært skadelig. Jeg er jo sykepleier, men har aldri hørt om det før. Kjekt å finne ut da! Kommer ikke til å bruke det igjen nei!
 
Der ser man hvor viktig det er å lese pakningsvedlegget! Selv om man er utdannet spl er det ingen selvfølge at man kan alt om alle medikamenter (selv om det virker som om noen forventer det)! Jeg er også spl, men har like mange spørsmål og føler meg like usikker som andre prøvere. Tror det er fordi man blir sårbar og håpefull i en sånn situasjon, og man klamrer seg til det som er av håp! Høres desperat ut, men tror ikke jeg er alene om å ha det sånn!
 
tips mot menssmerter:

Jeg vet dette sikkert er det siste tipset du ønsker (..) [:'(] men det virker på meg...

Ut og tren! Gå deg en rask tur (jogg om du er i form til det) Når du er god og varm i kroppen, så drar du hjem igjen. Legg deg på stuegulvet og ta SIT UPS! Når du får brukt magemusklene, og de andre musklene rundt livmoren, løsner spenningene som skaper smertene... etterpå kan du sette propp i og ta deg et godt og varmt bad!

For deg som ønsker å bli gravid, og vil unngå smertestillende er dette et fint alternativ.

Jeg fikk selv tipset fra gymlæreren min på gymnaset for over ti år siden. Gud som jeg hatet henne da jeg ikke fikk lov å slippe gym, men nå er jeg glad jeg hørte på henne... [:D]
 
Veit ikke om dette er helt for meg. Plages så mye at jeg kaster opp og nesten ikke er i stand til å bevege med pga ryggsmerter når jeg har mensen. HAr ikke til nå klart å fungert uten Naproksen når jeg har mensen. Skulle kalrt å holde ut hvis jeg bare er hjemme, men kan jo ikke akkurat bli sykmeldt hver måned eller. Men skal prøve tipset uansett. Det er jo ikke aktuelt å bruke betennelsesdempende medikamenter lenger. Å disse er de eneste smertestillende som har fungert for med mot disse smertene tidligere.
 
Hei! Det var jo et bra tips om den treningen! Vet ikke om jeg hadde greid det.. Men det jeg har pleid å gjort er at jeg fyller to varmeflasker med kokende varmt vann og legger på magen og på ryggen.. Også prøver jeg å sove, så når jeg våkner igjen er det borte. Jeg tror jeg tok smertestillende av og til.. kom an på hvor sterke smertene var. Men jeg tror på tipsenen til Lille sol. For det har noe med å holde musklene i magen varme. Og hvis man fryser de dagene før mensen kan smartene bli sterkere enn andre ganger. Slik var det i allefall for meg og søsteren min.. LYKKE TIL!!
 
Jeg også har svært sterke menssmerter- men nå har vi endelig blitt gravid! [:D] Når en ikke kan bruke smertestillene som hjelper og ikke orker å være aktiv, så har en forståelsesfull samboer hjelpet meg. Prat med han og få han til å forstå hvordan du har det og hvordan du føler det når tante rød kommer på besøk. Det er vondt med fysiske og psykiske smerter.... Fortell han hva du trenger. Kanskje dette kan lette litt av smertene.

Og når tante rød kommer, må en prøve å tenke bedre lykke neste gang. Litt treigt å høre det men... Kjenner noen som har slitet i mange år med å få barn(Både hun og han har sykdom som gjør det vanskelig). De har klart det nå! Prøv å tenkt positivt. (uten mensen, ingen baby) Det går neste gang! Lykke til.
 
Hei. Vært å snakket med legen min og hun har ikke noe bra alternativ smertebehandling. Hun mener jeg skal være sykmeldt når jeg har mensen og være hjemme å prøve å hold eut med smertene. Men jeg kan jo ikke være sykmeldt 3 dager hver måned. Hm....... Kan ikke være på jobb med så sterke smerter. Er sykepleier og det er ikke forsvarlig, lett å gjøre feil. Dessuten er jeg ikke akkurat så veldig sjarmerende når det står på som verst!
 
Back
Topp