Smertestillende

Sunniva

Betatt av forumet
Fikk sjokk i dag da jeg leste pakkningsvedlegget for Naproksen. HAr bruk disse i alle de år da jeg har sterke mens smerter. Disse kan faktisk hindre deg i å bli gravid. OBS OBS. Må ligge unna betennelsesdempende medikamenter fremover. Lurer på hva jeg skal finne på nå for å overleve besøk av Tante Rød. Noen som har et bra tips?
 
Hei. Det er forsket på at alle betennelsesdempende medikamenter kan være skadelig for de som prøver å bli og de som er gravide. Du bør høre med legen din hvilke smertestillende du kan bruke. Selv bruker jeg Paracet mot menssmerter, det funker bra på meg. Det er mye å huske på når man prøver å lage barn [8|]!
 
Ja huff. Har ikke tenkt på at det kunne vært skadelig. Jeg er jo sykepleier, men har aldri hørt om det før. Kjekt å finne ut da! Kommer ikke til å bruke det igjen nei!
 
Der ser man hvor viktig det er å lese pakningsvedlegget! Selv om man er utdannet spl er det ingen selvfølge at man kan alt om alle medikamenter (selv om det virker som om noen forventer det)! Jeg er også spl, men har like mange spørsmål og føler meg like usikker som andre prøvere. Tror det er fordi man blir sårbar og håpefull i en sånn situasjon, og man klamrer seg til det som er av håp! Høres desperat ut, men tror ikke jeg er alene om å ha det sånn!
 
tips mot menssmerter:

Jeg vet dette sikkert er det siste tipset du ønsker (..) [:'(] men det virker på meg...

Ut og tren! Gå deg en rask tur (jogg om du er i form til det) Når du er god og varm i kroppen, så drar du hjem igjen. Legg deg på stuegulvet og ta SIT UPS! Når du får brukt magemusklene, og de andre musklene rundt livmoren, løsner spenningene som skaper smertene... etterpå kan du sette propp i og ta deg et godt og varmt bad!

For deg som ønsker å bli gravid, og vil unngå smertestillende er dette et fint alternativ.