Smertestillende

Jeg fikk beskjed av både lege og jordmor flere ganger at det var greit å ta, bare ikke for mye. Fikk det svaret hele tiden. Ble ganske lei, så til slutt spurte jeg hva som var for mye.
Fikk da til svar at max dose var 8 om dagen én uke i strekk.
Dvs at man kan ta ganske mye uten at det er farlig.

Jeg har aldri tatt mer enn 4 på en dag (og det er sjelden) og aldri mer enn to dager etter hverandre.

Jeg har også paralgin forts hjemme som jeg får lov å ta om smertene blir for ille. Sliter mye med hodepine.
Spørs jo hvilken dose de snakker om ? Om det er 500mg eller 1gr tbl.. 8 1 gr tabl er veeeeldig mye.. der er anbefalt dose opptil 4 gr pr dag. Så er vel snakk om 500 mg

Samme med allergier/intoleranse og hodepine (og lett migrene) her! Nå har jeg sjeldent vondt i hodet :)
Så bra!! Syns det er så fint når folk finner den bakenforliggende årsaken. Legene og spesialistene kan ikke annet enn å dele ut medisiner, hvert fall de jeg har vært hos. Så er det noen gode også da :)

Uff da :/ Du skjønner jeg har hatt hyppig migrene i 9,5 år. Har fått medisin som hjelper men får jo noen bivirkninger. Jeg dro til en spesialist som ga meg 4 medisiner til, da ble jeg litt skuffet siden jeg hadde sett frem til timen et helt år. Rett etterpå gikk jeg uavhengig av migrenen for å ta blodprøver for å se om jeg kunne ha noen allergier, og vi fant fler, så sluttet å spise det jeg ikke tålte og har ikke hatt migrene eller hodepine siden på 1,5 år! Mye sitter i magen! Kun noen ganger når jeg har mensen, kan det dukke litt opp igjen. Ingen som tipset meg om det, så tenke bare å gi et tips om du gjerne vil finne ut hva årsaken til din hodepine er :) Er jo kjedelig å være avhengig av sterke medikamenter.
Jeg var også sykt plaget av migrene. Helt til jeg fant ut at jeg hadde sjult astma. Fikk medisiner og ikke hatt migrene siden :)

Jeg var også sykt plaget av migrene. Helt til jeg fant ut at jeg hadde sjult astma. Fikk medisiner og ikke hatt migrene siden :)
Oj, hadde du noen tegn på astma?

Jeg er veldig forsiktig med paracet nå som jeg er gravid, men har tatt 500 mg to ganger da jeg hadde forderfelig hodepine!! :dead: er nok ikke skadelig om man forholder seg til hva som er anbefalt :happy:

Back
Topp