smertestillende

Mrs_Cullen

Glad i forumet
Jeg har fått neo helt sinnsyke menssmerter denne gangen. Pleier sjelden å ha så vondt som nå..
Så.. hvor ofte bør jeg ta smertestillende? Er kun paracet jeg har hus, tok 2 stk for ca. 1 1/2 time siden..

jeg har fått beskjed om at den beste kombinasjonen er paracet og ibux for å få den beste smertelindringen

Hvor ofte kan jeg ta det da? 
Liker egentlig ikke ibux, men... når det er som det er så gjør man det! ;)

Er det ikke hver fjerde time?

Når jeg tar smertestillende så tar jeg en paracet og en ibux ca hver 4 time eller når jeg kjenner smertene bygger seg opp igjen...

Her brukte jeg naproxen mot de værste smertene, men den skal ikke brukes hvis en prøver og bli gravid så den slutta jeg med mnd før vi begynte prøving =)

Mrs_Cullen skrev:
Hvor ofte kan jeg ta det da? 
Liker egentlig ikke ibux, men... når det er som det er så gjør man det! ;)

jeg fikk beskjed å ta hver 4 time eller hvis jeg merket at smertene begynte å bygge seg opp igjen

Ta en ibux og en paracet eller 1g paracet hver 3 -4 time. Det er forskjellig hva som virker på folk. Bare vær obs på at du ikke går over anbefalt døgndose. Det er lurt å ta smertene når du begynner å bygge seg opp så du slipper såkalte smertetopper, for da kan det være vanskeligere å bli kvitt smertene ved hjelp av smertestillende.

Back
Topp