Smertestillende

Februar18

Glad i forumet
Hvor mye ibux og paracet kan man ta i døgnet?? Er ikke gravid, 43 kg......Eg har så sinnsykt tannverk i en visdomsjeksel at eg tror eg dør om 2 sekunder!! Eg har siden igår klokken 12 på dagen spist fem 400 mg ibux og seks 500 g paracet!

det står i velegge som følger med i pakka... 8 paracet(fikk jeg høre av legen) og 6 ibux i døgne tror jeg.. men tar du de samtidig?? for det har en bedre effekt

du må vel få antibiotika eller noe du ? du har jo sannsynligvis betennelse i visdomstanna - og d må uannsett taes vekk før den tanna evt trekkes =) (tro meg jeg trakk visdomstann m betennelse, og jeg skulle gjerne født i stede)

sånn egentlig for å svare deg - jeg har mye smerter, og har 1 grams paraset sammen m 400 gram ibumetin(noe av d samme som ibux) det kan jeg ta 3 ganger dagen =)

det glemte jeg å skrive...

kom deg til tannlegen!! [;)]

Var til tannlegen igår, men de kommer ikke til! Er så hoven så klarer ikke å gape, og det gjør så sinnsykt vondt. Hadde bare en lett betendelse vist nok!
Så eg måtte ta smertestillende til det hadde roet seg, så få ny time til å trekke den!
Eg tar en 400 mg ibux og en 500 mg paracet ilag! Men det funker bare 2-3 timer så er det like vondt igjen!!!![:(] Og det blir jo langt over dosen om eg tar det hver 3. time....

Du kan iallfall ta 4 g paracetamol i døgnet (jeg har vært borti leger som har sagt at for kortere perioder kan man ta det dobbelte - selv har jeg da heller valgt å ta kraftigere smertestillende).

Ibux kan du ta ganske så mye av - noen må opp i 2400mg i døgnet for å oppnå betennelsesdempende effekt (lurt å ta ibux med litt mat!)

Edit: kan du ikke ta en telefon til legen å spørre om råd. God bedring.

Det står bakpå pakke, følg kg anvisningene .

ORIGINAL: Krøllo

Det står bakpå pakke, følg kg anvisningene .

Eg har ikke pakkene! Fikk de av tannlegen...[8D]

Du kan ta 1000 mg paracet(2 tabletter) + 400 mg ibux samtidi.
Eventuelt 1500 mg paracet.(3 tabletter)

Har du ikke pakningsvedlegget så står jo alt i felleskatalogen på nettet..

ORIGINAL: Meg og A

Var til tannlegen igår, men de kommer ikke til! Er så hoven så klarer ikke å gape, og det gjør så sinnsykt vondt. Hadde bare en lett betendelse vist nok!
Så eg måtte ta smertestillende til det hadde roet seg, så få ny time til å trekke den!
Eg tar en 400 mg ibux og en 500 mg paracet ilag! Men det funker bare 2-3 timer så er det like vondt igjen!!!![:(] Og det blir jo langt over dosen om eg tar det hver 3. time....

Jeg hadde samme problemet nå rett før jul (ikke at tannlegen ikke kom til, men skikkelig betennelse i røttene på en tann). Det var så jævlig vondt, at jeg sier som Annicken: skulle gjerne føde istede! Jeg fikk Ibux 600 mg på resept fra tannlegen, og når det var på det verste, så skal jeg ærlig innrømme at jeg blåste en lang marsj i anbefalt dose, jeg tok det jeg trengte for å klare meg til tannlegen fikk fikset det!! Hadde selvfølgelig ikke gjort det over lang tid, men her var det snakk om litt over 1 døgn... Lykke til og god bedring!

Back
Topp