Smertestillende

ilabom

Forumet er livet
Julibarna2014
Vi har en liten tass med dobbeltsidig ørebetennelse her, som har sååå vondt.. [:(]
Gråter og kaver og holder seg for ørene..
Har vært hos legen i dag, og skal gi Paracet jevnt hele døgnet, men det ser ikke ut som det holder på en måte..

Så det jeg lurer på er: sukkervann, funker det bare på magevondt, eller kan det hjelpe på ørevondt også??
Noen som vet?

Mamma- mitt gråter litt for lillemann om dagen...

[:)]

Ring legevakta å hør om det er noe anna du kan gi i tillegg, ville jeg iallefall gjort.. sukkervann er jo ikke skadelig å prøve

Ja, kan jo ringe de, men han får paracet hver 4. time, så er liksom ikke noe mer å gi sånn sett..
Vondt når de små er syke altså!

finnes flytende ibux, men jeg hadde altid forhørt meg med lege først

De så små skal vel ikke ha Ibux tror jeg..
Vi får bare se det an [:)]
Takk for svar [:)]

Skader nok ikke med sukkervann.

Tror det bedøver alt, ikke bare magen.
Vet de bruker det på sykehus når de skal ta feks. smertefulle prøver av små babyer.
Sukkeret skal ha samme virkning som morfin på de små.

Så bare å prøve sukkervann sammen med Paracet, det skader iallefall ikke [:)]

GOD BEDRING til den lille!!!! Stakars liten!!

Uff, stakkars liten [:(] Har hørt at man skal dryppe litt oppvarma matolje i ørene, det skal visst lindre godt! Husker ikke om det måtte være et spesielt slag, men det spiller sikkert ingen rolle... Og den skal selvfølgelig ikke være kjempe varm da, men det regner jeg med du skjønner [8D]

Du kan også heve hodeenden på senga hans, feks ved å legge bøker under sengebeina. Da blir ikke trykket så ille når han ligger. 

Kan forresten nevne at storesøster her er mye plaget med ørebetennelse, og hun vil gjerne ha bomullsdotter i ørene. Tipper det lindrer noe det også, for hun går å finner det og putter inni selv når hun får vondt, selv om hun er bare 2,5 år [:)]

Masse god bedring til lille prinsen Så utrolig vondt når de er syke

Olje hjelper mest bare på å løse opp voks, vi anbefaler det før f.eks. øreskylling [:)]
Sengeenden er hevet, og lillemann sover nå..

Skal se om vi lager litt sukkervann i morgen, bare for å prøve [:)]

Og bomull skal helt klart prøves! Fikk tipset av Veronica2 også [:)]

Tusen takk for svar og god bedrings-ønsker jenter! [:)]

Har ikke noe tips men ville bare sende en klem og si god bedring til den lille[:)]

ORIGINAL: lillemille88*

Har ikke noe tips men ville bare sende en klem og si god bedring til den lille[:)]

sign

Gi sukkervann du! Det er smertedempende for sånne små, og bør helt klart hjelpe mot øreverken også... På sykehuset ga de babyene sukkervann når de skulle stikke dem i helen f.eks...

Glemte forresten - masse god bedring til lillegutt

ORIGINAL: lillemille88*

Har ikke noe tips men ville bare sende en klem og si god bedring til den lille

nesespray da, gir du det? [:)]

Mellomste her var MASSE plaget med ørebetennelse, det er et h******! [&:]

Fikk dere antibiotika?

masse god bedring hvordan har natten gått

Hold ørene varme, god lue eller ligge inntil brystet ditt og hold på det andre.
Bedre å sove nesten sittende, ikke få vann i ørene ved bading, er vist grusomt. nesesprayn self.
Dette funker her i huset.

Har å gått til ostopat så fort jeg har merket det begynner på ho eldste (øreverk unge), da har hun sluppet unna antibiotika.

Masse god bedring!!!

Fantastisk! En dott med nexus på øret til Jonas, og ill-vræl ble forvandlet til smil på få sekunder! Løp og kjøp småbarnsmødre! Er en fiber som utgir svak infrarød stråling. Virker på alt fra sårskader til tett nese og som sagt øreverk. var i utg punktet skeptisk men villig til å prøve alt. Han skreik jo så voldsomt stakkars:-( sjokket var stort da han slutta å skrike med en gang og tl og med spanderte et smil :-) Har selvfølgelig allerede Bestillte ei pakke!

Dette skrev min svigerinne etter hun hadde prøvd NEXUS på sin lillemann som da var ca 2-3 mnd og fikk kraftig øreverk.

Natta har gått bra, heldigvis, han har sovet som han pleier, og bare våkna for mat.
Gråter og sutrer litt i søvne, men det er helt greit [:)]

Vi gir nesedråper, og Paracet. Fikk ikke penicillin, noe jeg er helt enig i, barn skal ikke ha det for "enkle" infeksjoner før de må. Og blir lille som meg blir det nok av det i årene som kommer.

Skal på butikken å kjøpe bomull etterpå, det har vi jo selvfølgelig ikke nå som vi trenger det.. Hehe..

Igjen, takk for masse gode råd, dere er gode å ha!! [:D]

Back
Topp