Ikke i bruk
Forumet er livet
Aha, da lærte jeg detGjelder barn under 10 kg. Større barn kan bruke.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Aha, da lærte jeg detGjelder barn under 10 kg. Større barn kan bruke.
Når hun har feber og har smerter i kroppen, så tror jeg ikke det går selv hvor mye jeg forklarer henne det. Vil hun ikke så skal hun få slippe.Ho er vel såpass stor at du kan gi henne instruksjoner ved inntak av medikamenter?
Det funket nemlig fint når jeg måtte sette på tantebarnet mitt ved å be ungen hoste samtidig som stikkpillen ble ført inn i anus. Da var d vist ikke smertefullt i det hele tatt. Tips til utprøving
Hei.Jenta mi på 4 år har hatt feber i 2 dager nå og nå begynner hun å få utslett, så jeg regner med at dette er den fjerde barnesykdommen. Men hun har ikke hatt vannkopper (ikke det jeg vet vertfall), så jeg har tenkt lenge på at når hun får feber å sånn så skal jeg kun bruke paracet i tilfelle hun får vannkopper, MEN hun liker kun nurofen med appelsinsmak (ibux).
Har tidligere prøvd ibux smetletabletter med banansmak og paracet mikstur med skogsbærsmak, det brakk hun seg av..
Har også pinex mikstur med jordbærsmak men kan tenke meg at hun ikke liker den
-Stikkpiller er uaktuelt da hun ikke vil.
Hva bruker dere?
Ibux virker også febernedsettende og smertestillende, men har andre virkemekanismer, og skal ikke være førstevalget på barn.Eldste tar flytende og Ynsgte stikkpiller. Eldste liker ikke ibux smaken men smakte det ikke før nå og hu er 5.5 år. Vi har aldri gitt ibux pga alle sykdommene man ikke kan ta det til og der faktum at ibux og Paracet er to forskjellige ting. Ibux er betennelsesdempende mens Paracet er smertelindrende. Noe man fikk for seg at ibux også var det siden det hjelper på enkelte ting.
Hei.
Du må ikke, under noen omstendigheter bruke Ibux ved utslett. Google Ibuprofen til barn/utslett hvis du trenger mer informasjon, eller rådfør deg med lege/apotek.
Ibuprofenproduktet som Ibux og Nurofen, alt som inneholder acetylsalisylsyre, skal ikke gies ukritisk til barn, og ikke som førstevalg ved sykdom.
Årsaken er at medikamentet kan gjøre stor skade ved feil bruk.
Når det er sagt, så fungerer det utmerket ved feks ørebetennelse, men man bør rådføre seg med leger før man tar det i bruk.
Paracetamol er trygt så lenge det gies etter vekt og administreres slik pakningsvedlegget sier.
Du kan gi banan smeltetablett, Paracet mixtur med annen smak enn den hun brakk seg av, Pinex granulat med jordbærsmak, eller rett og slett bestemme deg for at du gir stikkpiller. Du får trøste så godt du kan, barnet ditt tåler at du tar den avgjørelsen.
Jeg er operasjonssykepleier, men arbeidet ti år på sengepost før dette, blant annet på barneavdeling.
Anbefaler deg på det sterkeste å rådføre deg med lege/apotek når du er i tvil om medisiner, og ikke på et nettforum.
Jeg bare skrev det som står på en opplysningsplakat på apoteket vårt. Veit det virker på flere ting men medisinen er laget som en betennelsesdempende. Vi fikk det til Ynsgte etter en operasjon og eldste pga en forkjølelse som ikke slapp. Ingen av dem har brukt ibux uten at en lege har gitt dem det. Nå reagerte yngste veldig på ibux siden han refluks og ibux finnes kun flytende( flytende eller tabletter i magesekken kan være en trigger ved refluks) med mindre man får det direkte på sykehuset.Ibux virker også febernedsettende og smertestillende, men har andre virkemekanismer, og skal ikke være førstevalget på barn.
Bruker bare paracet her i hus.
Eller, pinex jordbærgranulat. Et pulver.
Men det finnes nå bare for barn over 8 år. Før var det også for barn fra 4 år, så vi har det i hus, men den får du ikke kjøpt mer.
Yngste her har fått smeltetablett med banan og flytende paracet. Hun liker det ikke, men noen ganger må hun bare.
Til de yngste?Vitus eller ditt Apotek har
Trodde ikke barn skulle ha ibux. Men kanskje jeg tar feil..
Var vannkopper jeg tenkte på ja. Der gikk det opp ett lys for megBarn under 1 år skal ikke ha.
Og det skal vel heller ikke brukes ved vannkopper
Stikkpiller selv om hun ikke vil. Eller be henne legge paracet under tunga og svelge ned med saft.Jenta mi på 4 år har hatt feber i 2 dager nå og nå begynner hun å få utslett, så jeg regner med at dette er den fjerde barnesykdommen. Men hun har ikke hatt vannkopper (ikke det jeg vet vertfall), så jeg har tenkt lenge på at når hun får feber å sånn så skal jeg kun bruke paracet i tilfelle hun får vannkopper, MEN hun liker kun nurofen med appelsinsmak (ibux).
Har tidligere prøvd ibux smetletabletter med banansmak og paracet mikstur med skogsbærsmak, det brakk hun seg av..
Har også pinex mikstur med jordbærsmak men kan tenke meg at hun ikke liker den
-Stikkpiller er uaktuelt da hun ikke vil.
Hva bruker dere?