Smertestillende til barn

• Trådstarter Trådstarter Luna30
  • Opprettet Opprettet
L

Luna30

Guest
Jenta mi på 4 år har hatt feber i 2 dager nå og nå begynner hun å få utslett, så jeg regner med at dette er den fjerde barnesykdommen. Men hun har ikke hatt vannkopper (ikke det jeg vet vertfall), så jeg har tenkt lenge på at når hun får feber å sånn så skal jeg kun bruke paracet i tilfelle hun får vannkopper, MEN hun liker kun nurofen med appelsinsmak (ibux).

Har tidligere prøvd ibux smetletabletter med banansmak og paracet mikstur med skogsbærsmak, det brakk hun seg av..
Har også pinex mikstur med jordbærsmak men kan tenke meg at hun ikke liker den :wtf:
-Stikkpiller er uaktuelt da hun ikke vil.

Hva bruker dere?

Brukt stikkpiller de to gangene 4 åringen har fått smertestillende

Stikkpiller.

Bruker stikkpiller. Vil heller ikke ha, men godsnakker litt, og lar henne få bamsen sin som trøst. Litt yngre her da, 1 år og 9 mnd. Men stikkpille funker jo dårlig om de kniper igjen, så man må være litt skånsom og roe barnet først om det skal funke.

Har tatt ca en kvart ( eller noe )vanlig Paracet, og most den helt med en skje sånn at den blir pulver, også bare blanda det ut i litt sterk saft;)

Bruker bare paracet her i hus.

Eller, pinex jordbærgranulat. Et pulver.
Men det finnes nå bare for barn over 8 år. Før var det også for barn fra 4 år, så vi har det i hus, men den får du ikke kjøpt mer.

Yngste her har fått smeltetablett med banan og flytende paracet. Hun liker det ikke, men noen ganger må hun bare.

Bruker stikkpiller på minste, har slutta med det til eldste. Til han knuser jeg vablig Paracet mellom to teskjeer og blander med nugatti eller syltetøy, så spiser han det slik.

Eldste tar flytende og Ynsgte stikkpiller. Eldste liker ikke ibux smaken men smakte det ikke før nå og hu er 5.5 år. Vi har aldri gitt ibux pga alle sykdommene man ikke kan ta det til og der faktum at ibux og Paracet er to forskjellige ting. Ibux er betennelsesdempende mens Paracet er smertelindrende. Noe man fikk for seg at ibux også var det siden det hjelper på enkelte ting.

Har tidligere brukt stikkpiller, nå er hun litt over tre år og nekter. Da gikk vi over til Paracet mikstur med fruktsmak elns. Hun er ikke kjempegira, men godtar det når vi forklarer hva det er.

Har faktisk aldri tenkt over at vanlig paracet kan brukes av barn, da tror jeg at jeg prøver det neste gang, knuser den og blander i saft eller syltetøy :)

Paracet eller pinex. Absolutt ikke populært, men noen ganger bare må han og da klarer vi det. Er så sjelden uansett.

Paracet har jeg delt å gitt en halv når hun ble stor nok. Hun liker ikke heller stikkpiller. og flytende mixtur er forferdelig når de er så store, for da er mengden de må få i seg så stor.

Back
Topp