Smertestillende tabletter...

*Christy*

Elsker forumet
Har ikke tatt en eneste tablett siden jeg ble gravid, men holder på å omkomme av tannpine for øyeblikket...

Noen som har brukt smertestillende?
Har angst for alt jeg [&o]

Er vel kun paracet man kan ta, hvis jeg ikke tar feil.
Det er hvertfall kun det jeg tar.
Legen sa jeg kunne ta paralgil forte, men har ikke hatt behov for det enda.
Har migrene til vanlig

Du kan ta paracet når du er gravid. Jeg har tatt paract når jeg lå til sengs med feber rundt uke 17.

Så jeg kan trygt ta meg to paracet uten at bebisen tar skade av det?

Tror jeg har pådratt meg en smule nevrotiske tendenser i løpet av svangerskapet.. Hehe..

Alt som inneholder paracetamol er ikke skadelig for fosteret.

Har ikke tatt en eneste tablett ol siden jeg ble gravid. Har hørt at paracett er ok.

Du kan helt trygt ta paracet, og paralgin (1 stk)....
Er du usikker, så kan du også ringe føden å snakke med de der - jeg gjorde det nå i helgen pga allergien min, og jeg får heldigvis lov til å ta medisinene jeg har for det[;)]

Sist jeg var gravid klarte jeg å gå så lenge med tannverk, så jeg klarte å få betennelse, og ikke i bare den tanna det gjaldt, men i nabotanna også...jeg holdt jo på å stryke med uten forte, så det måtte jeg bare ta, men det er ikke farlig, og jeg måtte ta nesten hver dag......endte jo opp hos tannlegevakta 1 mnd før (man holder ikke ut så lenge når det er blitt betent) og det var ikke så greit, 5 bedøvelser og alikevel kjente jeg dem trakk tennene[:o][:o][:o], mamma trodde jeg måtte reise på føden etterpå, at det aldri kom til å gå bra.....men neida, veslegutt her var til termin han og 14 dager over til og med...så det gikk bra med både smertestillende og bedøvelser her........................

Det er ikke så farligt som alle tror, jeg går med kraftig hodepine og ryggsmerter og har fått paralgin forte... og den ene legen jeg var hos trodde jeg tok fast 2 stk morgen og kveld.... men gjør ikke det, tar bare hvis jeg MÅ... vanlig paracet hjelper ingenting for meg...

Etter mye om og men kavet jeg meg til ett åpent tannlege kontor idag...
Min mann hadde fått en betent visdomsjeksel, og jeg hadde en verkende tann jeg også..
Etter ett par sprøyter (tannlegen forsikret meg om at det var helt ok), skriking og tortur ble tannen forhåpentligvis fikset.
Gambler på at jeg klarer meg til etter fødselen med mer behandling, og satser på at jeg holder ut litt til her idag uten smertestillende... 

ikke noe annet enn paracet

bruker paracet når jeg har forferdelig med hodeverk....huff har ofte vondt i hue

Back
Topp