Smerter

håperpåettmirakel

Glad i forumet
Hvor lenge er det vanlig å ha smerter etter eggutthenting? Jeg tok ut egg mandag morgen og vondere og vondere blir det i magen, vondt å ligge, vondt å sitte, vondt å gå, verst og reise seg og sette seg, det gjør sykt vondt!

Hvor lenge er det vanlig å ha smerter etter eggutthenting? Jeg tok ut egg mandag morgen og vondere og vondere blir det i magen, vondt å ligge, vondt å sitte, vondt å gå, verst og reise seg og sette seg, det gjør sykt vondt!
Har du merket om du er mer oppblåst? Tisser du mer eller mindre enn vanlig? Gått opp i vekt siden mandag?

Nå har ikke jeg hatt egguthenting, men ville kanskje tatt en telefon til klinikken i morgen å spurt, evt. legevakta. God bedring eller hva jeg skal kalle det <3 Håper det går over snart!

Det kan hende at du kan ha en mild overstimulering. Det er ihvertfall veldig viktig å drikke masse vann. Det gjelder jo alle som har hatt uttak. Men hvis du fortsetter med sinnsyke smerter så ringer du legevakta. Det er ikke alle som har like mye erfaring med ohhs, men forklar dem hva du har vært gjennom og at de må sjekke det. Bedre føre var osv:)

Man har jo ofte vondt etter uttak siden eggposene fyller seg med væske. Men hvis det bare blir vondere så må du sjekke opp.

Jeg får prøve og sove litt og se det ann til i morgen.. Utrolig kjipt å ha så vondt og at forsøket ikke ble noe ;(
Det er skikkelig urettferdig faktisk. Men du må tenke at nå har de testet dette, og neste gang prøver de noe annet som kanskje blir full klaff:) Man må bare se fremover hele tiden. Ikke fokusere så mye på der man er nå. Distrahere seg og tenke fremover. Har ikke begynt på denne runden, men tenker allerede på neste forsøk og hvor gøy det skal bli å reise til tr.heim! :D

Det er skikkelig urettferdig faktisk. Men du må tenke at nå har de testet dette, og neste gang prøver de noe annet som kanskje blir full klaff:) Man må bare se fremover hele tiden. Ikke fokusere så mye på der man er nå. Distrahere seg og tenke fremover. Har ikke begynt på denne runden, men tenker allerede på neste forsøk og hvor gøy det skal bli å reise til tr.heim! :D
Ja man må vel det, men det er jo ekstra vanskelig med disse smertene, hadde jo masse planer, men kommer meg ikke opp av sofaen. Er utslitt etter en tur til bhg...

Ja man må vel det, men det er jo ekstra vanskelig med disse smertene, hadde jo masse planer, men kommer meg ikke opp av sofaen. Er utslitt etter en tur til bhg...
Uff. Høres ikke noe godt ut altså. Husker jeg hadde vondt jeg og. Men det var ikke sånn at jeg ikke kunne ligge, gå eller stå.

Dette er tatt fra en legejournal. Så vet du hva du skal følge med på: Overstimulering:
Kvinner som er kraftig overstimulert vil kunne ha reaksjoner i kroppen som bla kan påvirke
veggen i blodårene.
 Noen kvinner får væske (ascites) i magen. Det kan gi symptomer som utspilt mage og
følelse av pustevansker. Dersom det kommer mye væske i magen, kan den tømmes (hos
oss gjøres det ved hjelp av vaginal ultralyd).
 Enkelte pasienter vil kunne få høy blodprosent (”tykt blod”). Da er det vesentlig å drikke
mye. Noen få vil ha behov for intravenøs væsketilførsel.

Sist uttak hadde jeg utorlig kraftige smerter de kom vel om jeg ikke tar helt feil ganske fort, jeg hadde så vondt at jeg knasket paralgin forte og voltaren :/ måtte ta turen innom gyn posten og de sa jeg hadde litt væske i magen men ikke så mye at de måtte gjøre noe, da var magen nokså oppblåst, men det gikk over etter par dager. Håper det gir seg fort hos deg!! :) :) Det er så himla ubehagelig! :(

Edit: Sjekket dagbok og jeg hadde voldsomme smerter fom uttakdag tom natt til innsettdag, så det ligner ikke din case :/

Last edited:
Back
Topp